علیاصغر قائمی-عضو شورای شهر تهران
استفاده از حملونقل پاک در شهر تهران و استفاده از تکنولوژیهای نوین مانند موتورهای برقی برای مقابله با آلودگی هوا ضروری است. عوامل متعدد مانند فرهنگسازی، ایستگاه شارژ، تجهیزات، هزینه تمامشده، ایجاد زیرساختها و فراهمآوردن تجهیزات با قیمت مناسب تأثیر بسزایی دارد. شهرداری، دولت و بانکها باید از خودروسازان و ورود موتورسیکلت برقی به چرخه حملونقل شهری حمایت کنند.
سیدمجتبی شفیعی-معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران
طبق تفاهمنامه شهرداری، ساخت یکی از خطوط مترو به همراه تأمین تجهیزات و ناوگان (قطار) برعهده شرکت مپنا خواهد بود. شرکت مپنا درحال تصمیمگیری برای انتخاب است تا ببیند ساخت کدام یکی از خطوط باقیمانده (خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱) با توجه به شرایطشان مناسبتر است. غیر از بهرهبرداری از یک خط کامل مترو، این شرکت پیشنهاد داده تا برای تولید ۱۵۵دستگاه واگن مترو از طریق فاینانس اقدام کند؛ یعنی تولید این ۱۵۵دستگاه واگن توسط صنعت واگنسازی خودشان انجام شود.
نقلقولخبر/ علیاصغر قائمی عضو شورای شهر تهران
در همینه زمینه :