• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 31 خرداد 1401
کد مطلب : 163878
+
-

نگاهی به زندگی شهید عبدالله میثمی در کتاب «تنها 30‌ماه دیگر»

حج من جبهه است

یاد
حج من جبهه است

شهید حجت‌الاسلام عبدالله میثمی، مسئول دفتر نمایندگی امام خمینی (ره) در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) از روحانیونی بود که با شروع جنگ تحمیلی حضور در جبهه و در کنار سایر رزمندگان بودن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد. هم‌رزمانش روایت می‌کنند که حضور او در جبهه امیدبخش بود. او هیچ‌گاه برای انجام وظیفه به‌دنبال امکانات یا حتی کوچک‌ترین امتیازی برای خود نبود. به پاداش زحماتش پیشنهاد شد به حج برود و خانه خدا را زیارت کند اما عشق به جبهه و خدمت به نظام مقدس اسلامی باعث شد تا پاسخ دهد: «حج من جبهه است.»
«تنها 30‌ماه دیگر» عنوان کتابی است به قلم مصطفی محمدی که به زندگی این روحانی شهید اختصاص دارد. در این اثر که توسط انتشارات فاتحان چاپ شده، می‌توانید سرگذشت شهید حجت‌الاسلام عبدالله میثمی را از دوران کودکی تا مبارزات انقلاب اسلامی و حضور در جبهه دفاع‌مقدس را مطالعه کنید. گفته‌ها و سخنرانی‌های شهید و خاطرات همرزمانش بخشی از کتاب را دربرمی گیرد. کتاب در 12فصل با عناوین: بوی گل مریم، شکوفه‌های شعور، نسیم خنک تجلی، فیض روح‌القدس، راهی برای بندگان خاص خدا، تازه اول راهیم، جنگ عامل انسان‌سازی‌ است، هدایت از غیب، تکلیفم اینجاست، نزدیک به طلوع، شراب سرخ و فصل بی‌پایان تدوین شده است.
شهید عبدالله میثمی، 12بهمن سال‌1365در عملیات کربلای۵ از ناحیه سر مجروح شد و 3روز بعد در بیمارستان شهیدمصطفی‌خمینی تهران به شهادت رسید.
در کتاب تنها 30‌ماه دیگر به نقل از شهید میثمی آمده است: «من هیچ‌گاه برای ماندن در جبهه در خود احساس تردید نکرده‌ام و اگر هم زمانی دچار دودلی شوم، از این‌رو خواهد بود که در کردستان خدمت کنم یا در جنوب؟ من 30‌ماه در زندان (حکومت شاه خائن) به سر بردم، 30‌ماه در خدمت مردم یاسوج بودم، 30‌ماه در شیراز و بالاخره 30‌ماه در جبهه بیشتر نخواهم بود.» سرانجام همانطور که در شب دوم عملیات کربلای ۵ گفته بود: «من در این عملیات اجر خودم را از خدا می‌گیرم.» او در منطقه عملیاتی کربلای ۵ از ناحیه‌ سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و بعد از 3روز، ۱۲ بهمن‌ماه سال‌۱۳۶۵ مطابق با دوم جمادی‌الثانی و مصادف با شب شهادت حضرت زهرا(س) به شهادت رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید