• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 31 خرداد 1401
کد مطلب : 163872
+
-

در انتظار هفته‌‌ای متفاوت

تیم ملی والیبال از امشب در هفته دوم لیگ ملت‌ها بازی می‌کند و بازی اول را مقابل بلغارستان انجام می دهد

در انتظار هفته‌‌ای متفاوت

هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال از امشب آغاز می‌شود و ایران در بازی اول با بلغارستان بازی می‌کند. شاید این بازی، راحت‌ترین بازی ایران در این هفته باشد. برزیل، آمریکا و کانادا حریف‌های بعدی ایران در این هفته هستند. ایران با اینکه از نظر هوادارانش عملکرد قابل‌قبولی در هفته اول نداشت و با 2 پیروزی مقابل استرالیا و چین و 2 شکست در برابر هلند و ژاپن و با 6امتیاز در رده یازدهم قرار دارد ولی بلغارستان با 2امتیاز و بدون برد در رده پانزدهم است، یک رده بالاتر از انتهای جدول. کانادا هم وضعیت خوبی در جدول ندارد و با یک پیروزی و 2امتیاز تیم چهاردهم است. البته هم بلغارستان و هم کانادا در هفته اول حریفان سرسخت‌تری داشتند. بلغارستان در مقابل تیم‌های آلمان، لهستان، صربستان و کانادا شکست خورد. کانادا هم در بازی با آلمان، فرانسه و ایتالیا بازنده بود.
با توجه به اتفاقات هفته اول، آمریکا سرسخت‌ترین حریف ایران است. این تیم با شکست دادن اسلونی، هلند، ژاپن و چین صدرنشین است. اما برزیل با شکست‌هایش والیبال جهان را شگفت‌زده کرد. آنها نه‌تنها به آمریکا بلکه به تیم چین هم 3بر صفر باختند، چینی که با حذف روسیه به لیگ اضافه شد. 2 پیروزی برزیلی‌ها هم مقابل اسلونی و استرالیا به‌دست آمد.
بازی امشب برای بهروز عطایی و شاگردانش بازی مهمی است. آنها در هفته اول نتوانستند رضایت عمومی را جلب کنند. بیشتر کسانی که تماشاگر حرفه‌ای والیبال هستند حتی در بازی با استرالیا و چین هم از ایران راضی نبودند چه برسد به بازی با ژاپن که بدترین بازی و تلخ‌ترین شکست بود. عطایی برای هفته دوم در تیمش 2 تغییر دارد. رضا عابدینی مصدوم و صابر کاظمی که کارایی چندانی در تیم نداشت، به ایران بازگشتند و بردیا سعادت و امیررضا سرلک راهی صوفیه شدند. سعادت سال پیش لیگ ملت‌ها را تجربه کرد و جوان‌ترین بازیکن تیم بود اما سرلک برای نخستین بار است که در لیگ بازی می‌کند. اینکه آنها می‌توانند به تیم کمک کنند تا از شرایط هفته اول بیرون بیایند یا نه، امشب مشخص می‌شود.
برای امشب بازی سختی پیش‌بینی می‌شود. ایران به‌دنبال جبران اتفاقات هفته اول و به‌دست آوردن دل هوادارانش است. بلغارستان هم می‌خواهد نخستین پیروزی‌اش را ثبت کند. وزن 2 تیم با هم برابری می‌کند. بلغارها با کنار گذاشتن چهره‌های شاخص، تیم را جوان‌تر کرده‌اند و ایران هم با تغییراتی که داشته، نسبت به دوره‌های قبل تیم متفاوتی است. عطایی در صحبتی که روزهای گذشته با سایت فدراسیون داشت، گفت که از وضعیت تیم راضی است. او در بلغارستان 2 مشکل داشته، بی‌خوابی و مصدومیت. فاصله شش‌هفت ساعته برزیلیا تا صوفیه، عطایی و بعضی از بازیکنان را بی‌خواب کرد: «به‌خاطر جابه‌جایی زمانی، دوسه روز اول تمرینات خوب پیش نمی‌رفت اما کم‌کم وضعیت بهتر شد. من خودم نمی‌توانستم بخوابم. بعضی از بچه‌ها هم همین وضعیت را داشتند.»‌ به‌گفته عطایی، هر دو پاسور تیم مصدوم هستند. هم انگشت شست محمدطاهر وادی و هم شست علی رمضانی آسیب دیده ولی عطایی گفته مصدومیت‌شان در حدی نیست که سبب شود بازی نکنند.
در یک هفته گذشته خیلی‌ از مدافعان تیم ملی با سایت فدراسیون و خبرگزاری‌ها صحبت کرده‌اند و از همه خواسته‌اند از تیم حمایت کنند. این بار هم میلاد عبادی‌پور، کاپیتان تیم ملی از منتقدان خواسته تا به جوانان تیم فرصت بدهند که میدان ببینند: «اولویت کسب تجربه است. ما به این بازیکنان در آینده نیاز داریم.» مشکل منتقدان فرصت دادن به جوانان نیست. آنها می‌‌گویند بازیکنانی که به تیم اضافه شده‌اند جوان نیستند و والیبال هم بازیکنان جوان‌تر و هم بازیکنان بهتر دارد. با این حال عبادی‌پور وعده داده که در هفته دوم تیم شرایط بهتری داشته باشد: «نتیجه را از قبل نمی‌شود پیش‌بینی کرد ولی احتمال می‌دهم نسبت به هفته اول هفته خوبی داشته باشیم.» عطایی قبل از شروع لیگ گفته بود که از عبادی‌پور بیشتر در هفته اول که تیم به امتیاز نیاز دارد، استفاده می‌کند و در 2 هفته بعدی بیشتر به او استراحت می‌دهد. با توجه به 2 باخت در هفته اول بعید است که عبادی‌پور فرصتی برای استراحت داشته باشد. او با تیم باشگاهی‌اش در لیگ لهستان بازی داشت و دیرتر از همه به اردو اضافه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید