• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 30 خرداد 1401
کد مطلب : 163834
+
-

با مردم/تعاونی مسکن گمرک بعد از ربع‌قرن، بلاتکلیف

در دهه70تعاون مسکن گمرک ارقامی از پرسنل گمرک و دیگر کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پروژه مسکن بودند دریافت کرد و به آنها رسیدهایی داد. ارقام در زمان خودش قابل‌توجه بود و می‌شد در کارهای متفاوتی سرمایه‌گذاری کرد. اکنون بیش از ربع‌قرن از آن داستان می‌گذرد؛ نه زمینی هست، نه مسکنی ساخته شده، نه پروژه‌ای وجود دارد و نه کسی حتی پاسخگو است و چه بسا برخی پاسخگویان درگذشته‌اند! آیا  کسی هست که بعد این‌همه سال انتظار و پیگیری پاسخی به سرمایه‌گذاران مسکن تعاونی گمرک در تهران بدهد.
رضایی از تهران 

کسر مبالغی از حساب‌ها به‌عنوان هزینه اشتراک نادرست است
دارای حساب در 2بانک صادرات و قرض‌الحسنه رسالت هستم. به فاصله کوتاهی این دو بانک رقمی را بدون اطلاع از حساب‌ها کسر کرده و اعلام کرده‌اند که این ارقام بابت اشتراک پیامک و ارسال آن است. آیا این درست است بدون اطلاع مشتریان چنین اقدامی صورت گیرد؛ مثلا خود من به پیامک‌های بانکی نیازی ندارم و کارم را اینترنتی انجام می‌دهم.
آبایی از تویسرکان

به‌کارگیرندگان چراغ قوه‌های لیزری برای مزاحمت اعمال قانون شوند
دیده شده که برخی نوجوانان و جوانان برای سرگرمی و شیطنت، پرتو زیانبار چراغ‌قوه‌های لیزری را به چشمان مردم می‌تابانند که هم عارضه دارد و می‌تواند باعث اتفاقات دیگر شود که جا دارد مسئولان مربوطه، این افراد را شناسایی کرده و درصورت مزاحمت عمومی اعمال قانون کنند.
نگهدار از تهران 

پیامک
توقیف اشتباه یک ملک به‌خاطر یک بی‌دقتی در ثبت پلاک!
متأسفانه برخی سهل‌انگاری‌ها بسیار گران تمام می‌شود و همه زندگی یک فرد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. شعبه‌ای در دادگاه عمومی تهران، رایی را برای توقیف ملکی صادر کرد که متأسفانه به‌علت سهل‌انگاری در اظهار پلاک ثبتی مربوطه، عدد ۲ و ۳ جابه‌جا نوشته شده و در نتیجه اداره ثبت منطقه ملک با شماره اشتباه را توقیف کرد. اکنون بیش از 9‌ماه است که به‌رغم وجود مستندات متعدد، مراجعات مکرر و اذعان به اشتباه قلمی از طرف دادگاه، هنوز دستور اصلاح و رفع توقیف ملک صورت نگرفته است. قوه‌قضاییه به داد ما برسد. 
شهروندی از تهران

صیادان گیلانی به حمایت جدی نیاز دارند
نبود نظارت، صید بی‌رویه و گرانی ادوات صید، گرانی سوخت و کمبود سهمیه‌ها، ‌تهی شدن دریا به‌دلیل فعالیت صیادان غیرمجاز و نیز نوسانات دائمی قیمت باعث شده صیادان گیلانی که ته‌مانده هزاران صیاد بیکار شده‌اند، ناامید شوند.صیادانی که زندگی خود را بر سر این کار گذاشته‌اند، ‌امروز شغلشان بی‌رونق شده و درحالی‌که قبلا 40هزار خانوار از صیادی روزی می‌خوردند امروز تنها 4هزار خانوار در این شغل باقی مانده‌اند. هزینه به دریا رفتن هر روز بیشتر و حمایت‌ها هر روز کمتر می‌شود و صیادان گیلانی به حمایت‌های جدی برای ادامه این شغل نیاز شدید دارند.
کافی از انزلی 

جوی‌های خیابان میرزابابایی پونک زباله‌دان شده‌اند
متأسفانه برخی شهروندان بی‌دقت و بی‌توجه به‌گونه‌ای رفتار کرده‌اند که جوی‌های خیابان میرزابابایی در پونک مملو از زباله است و به اندازه چندین زباله‌دان بزرگ در آنها زباله انباشته شده و هیچ راه عبوری برای آب احتمالی و فاضلاب باقی نیست و مدت‌هاست جوی‌ها به شکل زباله‌دان درآمده‌اند.
بابازاده از پونک

پیام
درخصوص ضرورت یا عدم‌ضرورت ماسک زدن شفاف‌سازی‌ شود
بسیاری از مردم دیگر ماسک نمی‌زنند و بسیار از ادارات و حتی مراکز بهداشتی هم سختگیری برای ماسک زدن ندارند. از اینکه لازم نباشد ماسک بزنیم خوشحالیم ولی اگر همین وضعیت منتهی به پاییز و شیوع بیماری‌های ویروسی و بازگشت کرونا شود چه‌کسی پاسخگوست. آیا نباید در این خصوص شفاف‌سازی‌ شود؟
سامان از تهران 

وضعیت آب شرب اهواز از هر سال بدتر است
سال‌هاست که کیفیت آب شرب اهواز بسیار پایین است و به تازگی این کیفیت به حدی پایین آمده است که حتی نمی‌توان با آب لوله‌کشی شست‌وشو انجام داد تا چه رسد به نوشیدن. واقعا این حق مردم اهواز نیست که در این گرمای هوا و هزینه‌های سرسام‌آور پول آب معدنی بدهند که در یک‌سال اخیر 200درصد افزایش قیمت داشته است. جدای این برای حمام و نظافت و شت‌وشو چه کنند؟ آیا برای همه کاری آب بخرند؟
فیضی از اهواز

درختان قیطریه در حال خشکیدن هستند
درختان پیاده‌روهای محله قیطریه حد فاصل سلیمانی‌شرقی از بی‌آبی در حال خشک شدن هستند. بخش مربوط در شهرداری می‌گوید ما آبیاری می‌کنیم اما خشکی خاک و خشک شدن نهال‌ها و پژمردگی درختان نشان‌دهنده آبیاری نیست.
اعتمادی از تهران

افزایش حقوق مستمری‌بگیران اعمال شود
با دریافت حقوق‌های خرداد مشخص شد که خبری از افزایش حقوق قانونی و مصوب بازنشستگان نیست و مابه‌التفاوت هم در کار نیست. چقدر وعده و وعید؟! پناه بر پروردگار.
حسنی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید