• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 29 خرداد 1401
کد مطلب : 163716
+
-

مسافران اتوبوس سوار

آمارهای رسمی از وضعیت مسافرت‌های جاری، از کاهش مسافرت حکایت دارد؛ اما با وجود این اتفاق، استقبال از سفر با اتوبوس‌های بین‌شهری با رشد قابل‌توجهی مواجه بوده است.
به گزارش همشهری، طی 2ماهه امسال، 19.8میلیون نفر مسافر در قالب 160هزار سفر در جاده‌های کشور جابه‌جا شده‌اند که 29.2درصد از آنها استفاده از ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری را ترجیح داده‌اند. داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری به صداوسیما گفته است: جابه‌جایی مسافران با استفاده از اتوبوس‌های بین‌شهری طی 2 ماهه امسال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 24.7درصد افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که آمارهای ارائه شده از سوی باقرجوان از کاهش 5درصدی تعداد مسافران در 2ماهه امسال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل حکایت دارد. به‌عبارت‌دیگر، به‌نظر می‌رسد، امسال مسافران بیشتری ترجیح داده‌اند سفر خود را با ناوگان اتوبوسرانی که ایمنی بیشتر و هزینه کمتری نسبت به‌خودروهای شخصی دارد انجام دهند.
بررسی آمارهای مربوط به نقل‌وانتقال مسافر جاده‌ای در سال 1400نیز نشان می‌دهد که در 12ماهه سال قبل، حدود ۱۰۳ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری جابه‌جا شده‌اند که این تعداد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش 11.8درصدی در پی داشته است. با این حساب، مسافرت‌های 2ماهه امسال، در حالی کاهش 5درصدی را تجربه کرده که برای حفظ شیب افزایش معمول در سال‌های قبل، بیش از 10درصد نیز افزایش می‌یافت. به بیانی دیگر، تعداد مسافران 2ماهه امسال، حداقل 15درصد کمتر از ارقام مورد انتظار است. این موضوع تا حدودی می‌تواند ریشه در تنگنای معیشتی و رشد هزینه‌های خانوار داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید