• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 28 خرداد 1401
کد مطلب : 163561
+
-

خسارت باران به 2روستای خراسان شمالی

بارش باران در آخرین روزهای فصل بهار به روستاهای راستقان و تکله قوز شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی خسارت زد که کار امدادرسانی به این روستاها از پنجشنبه شب آغاز شده است.
به‌گزارش ایرنا، براساس گزارش‌های مردمی بارش باران موجب بالا آمدن آب در معابر عمومی این روستاها شد و برخی واحدهای مسکونی و مغازه‌ها هم دچار آب‌گرفتگی شدند. بارش باران و رواناب همچنین به باغ‌ها و کشتزارهای این روستاها خسارت وارد کرده است.

برآورد خسارت ادامه دارد
فرماندار شهرستان مرزی رازوجرگلان در این‌باره گفت: گروه‌های امدادی از شب پنجشنبه برای کمک‌رسانی به روستاهای سیل‌زده اعزام شدند. مصطفی حسن‌زاده افزود: همچنین نماینده‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهادکشاورزی نیز برای برآورد خسارت به این روستاها اعزام شدند و به‌زودی میزان خسارات اعلام خواهد شد.

تخریب 3خانه 
معاون برنامه‌ریزی فرمانداری رازوجرگلان نیز گفت: سیل روز پنجشنبه 3واحد مسکونی روستای تکله‌قوز این شهرستان مرزی خراسان شمالی را تخریب و آب آشامیدنی آن را نیز قطع کرد.
احمد وحیدی با بیان اینکه بر اثر بارش باران برخی از واحدهای مسکونی این روستا دچار آب‌گرفتگی شدند، افزود: آبرسانی به این روستا اکنون با تانکر انجام می‌شود.
وحیدی با بیان اینکه خسارت سیلاب به بخش زراعی و باغی در حال برآورد است، گفت: ۳تیم عملیاتی 5نفره با تجهیزات تخصصی در منطقه حادثه دیده مستقر شدند و در حال امدادرسانی هستند. حدود یک ماه پیش نیز سیل ۲۰میلیارد ریال به بخش‌های غلامان و مرکزی این شهرستان خراسان شمالی خسارت زده بود.

خشکسالی در خراسان شمالی
شهرستان مرزی راز وجرگلان در ۱۶۰کیلومتری شمال خراسان شمالی واقع است که در سال زراعی جاری به‌دلیل کاهش ۵۰درصدی بارش نسبت به‌مدت مشابه سال قبل یکی از مناطق تحت خشکسالی شدید استان است. 
خراسان شمالی هم با وجود سیل اخیر و همچنین اردیبهشت وضع خوبی ندارد. مجموع گنجایش مخازن سدهای خراسان شمالی ۲۰۱میلیون لیتر است که  هم‌اکنون ۶۴میلیون مترمکعب معادل ۳۲درصد این ظرفیت آب دارد و مابقی آن خالی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید