• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 26 خرداد 1401
کد مطلب : 163473
+
-

روایت جذاب ۲ گردشگر آلمانی از ایران و ایرانی‌ها

۲ گردشگر آلمانی که ایران را برای گشت و گذار با دوچرخه انتخاب کرده‌اند، در سفر خود از استان کرمانشاه نیز دیدن کردند و از فراوانی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کشورمان‌‌گفتند و معتقد بودند در کنار تمام این جاذبه‌ها ایران کشوری امن است.
به گزارش همشهری آنلاین، «ملانی» ۳۳ ساله که تحصیلاتش مدیریت اقتصاد سلامت است، با «دنیل» که او نیز تکنولوژی ساختمان و بهره‌وری انرژی در دانشگاه خوانده است و اکنون فروشگاه آنلاین در آلمان راه اندازی کرده‌اند در ارتباط با شروع جهانگردی شان گفت: در سال ۲۰۱۹ سفر با دوچرخه را با «دنیل» شروع کردیم و تا کنون به ۱۹ کشور شامل آلمان، هلند، بلژیک، لوکزانبورگ، فرانسه، مراکش، اتریش، ایتالیا، اسلوونی، کرواسی، بوسنی، مونته نگرو، آلبانی، مقدونیه، بلغارستان، ترکیه، گرجستان، ارمنستان و ایران سفر کرده ایم.
این گردشگر آلمانی افزود: ما قبل از شیوع کرونا سفر خود را آغاز کردیم. ابتدا اروپا را گشتیم و آخرین کشوری که سفر کردیم مراکش بود که کووید- ۱۹ شروع شد و ما مجبور شدیم که به آلمان برگردیم. بعد از کرونا ما دوباره سفر خود را از مسیر دیگری شروع کردیم و به کشورهای اتریش، ایتالیا، بالکان، ترکیه، گرجستان و ارمنستان سفر کردیم و الان هم در ایران هستیم که نوزدهمین کشوری است که سفر می کنیم.
وی با بیان اینکه برای اولین بار است از ایران دیدن می کنند، گفت: من ایران را خیلی دوست دارم. قبل از اینکه به ایران بیایم یک مقدار مضطرب بودم چون نمی‌دانستم که مردم چطور با من برخورد خواهند کرد؛ آیا خوب است؟ آیا برای من به عنوان یک مسافر سخت خواهد بود؟ ولی بسیار اینجا را دوست داشتم و مردم بسیار مهربان و روشنفکر هستند‌ و مناظر طبیعی بسیار زیبایی دارد. در ایران، شما کوه، دریا، اقیانوس، جزیره و صحرا را دارید؛همه چیز با هم و این بسیار زیباست.
ملانی با تاکید بر اینکه دوست دارم بازهم به ایران بیایم، گفت: ویزای ما سه‌ماهه است و این مدت زمان کمی برای گشتن در ایران است و اصلا کافی نیست. وی که با دوچرخه در ایران سفر می کند، توضیح داد: ایران کشور امنی برای گردشگران است و برای ما که با دوچرخه سفر می‌کنیم این امن بودن را کاملا درک کردیم و تا الان هیچ مشکلی برای ما اتفاق نیفتاده است. تنها موضوع ما در این سفر گرمای ایران است و از این رو به مقدار زیادی آب احتیاج داریم و همچنین به یک برنامه مسیری خیلی خوب به خاطر دمای هوا نیاز داریم. این گردشگر دوچرخه سوار آلمانی در ادامه سخنانش در مورد شهر کرمانشاه نیز گفت: متاسفانه خیلی زمان زیادی برای دیدن همه زیبایی‌های کرمانشاه نداشتیم و برای من اولین حسی که از کرمانشاه گرفتم این بود که بسیار رنگارنگ است؛ مردم با فرهنگ های مختلف در کنار یکدیگر هستند و فرهنگ کُردی بخش مهم و بزرگی از این شهر است. دوست دارم بیشتر از این فرهنگ ببینم.
ملانی افزود: ما برنامه داریم که مسیر بیشتری در کرمانشاه را با دوچرخه بگردیم و به سمت هورامان می‌رویم تا عمیق تر با این فرهنگ آشنا شویم. استان کرمانشاه رنگی‌تر از بقیه ایران است.
متن کامل را در همشهری آنلاین بخوانید.

این خبر را به اشتراک بگذارید