• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 26 خرداد 1401
کد مطلب : 163427
+
-

تحقیر پشت تحقیر

ایتالیا غایب جام جهانی، شکست سنگینی را مقابل آلمان تجربه کرد

تحقیر پشت تحقیر

در یک شب 2 تیم فینالیست یورو2020 یعنی انگلیس و ایتالیا روی‌هم 9گل خوردند. عده‌ای در سراسر دنیا از حضور تیم‌هایی مثل ایران در جام‌جهانی، درحالی‌که ایتالیا در این دوره هم غیبت دارد، ابراز دلخوری کرده‌اند. برخی پرسیده‌اند چرا تیم‌هایی مثل ایران باید باشند و ایتالیای قهرمان اروپا نه! ایتالیا در بازی بین‌قاره‌ای موسوم به فینالیسیما، 3 بر صفر به آرژانتین باخت و در شکست 5 بر 2 به آلمان نشان داد این انتقادات بی‌مورد است. ایتالیا 2‌دوره پیاپی است که به جام‌جهانی راه نمی‌یابد و 2‌دوره پشت‌هم از گروه خود در جام‌جهانی بالا نمی‌آید. آنها در جام‌جهانی2006 هم با خوش‌شانسی و به‌خاطر اشتباه زیدان که ماتراتزی را کتک زد و اخراج شد، به قهرمانی رسیدند. آتزوری بین هواداران فوتبال در دنیا محبوبیت زیادی دارند اما تیم فعلی واقعا تیم بدی است. خود روبرتو مانچینی، سرمربی لاجوردی‌ها هم پس از بازی گفته که به‌خاطر تغییر نسل و استفاده از بازیکنان جوان انتظار دریافت 5گل از آلمان را داشته است.
  در شکست خفت‌بار ایتالیا مقابل آلمان یک‌رکورد برای آتزوری ثبت شد. ویلفرد گونتو، بازیکن سیاهپوست ایتالیا که در لیگ سوئیس بازی می‌کند، با 18سال و 222روز سن به جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی ایتالیا تبدیل شد و بالاتر از برونو نیکوله (18سال‌و259روز)، مویزه کین (19سال‌و23روز)، جانی ریورا (19سال‌و108روز) و کارلو رامپینی (19سال‌و166روز) قرار گرفت.
   آلمان در لیگ ملت‌های اروپا ایتالیا را ۵ بر ۲ شکست داد تا نخستین تیمی شود که در ۶۵‌سال گذشته توانسته ‌به ایتالیا در یک‌بازی 5گل بزند.
   مانوئل نویر صدوسیزدهمین بازی خود را برای تیم ملی آلمان انجام داد و با فیلیپ لام در رتبه ششم فهرست رکوردداران مانشافت از این حیث برابر شد.
   توماس مولر چهل‌‌وچهارمین گل ملی‌اش را به‌ثمر رساند تا بالاتر از اووه زیلر به هفتمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی آلمان تبدیل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید