• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 26 خرداد 1401
کد مطلب : 163437
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/4x5wJ
+
-

فصل محک

اتفاقات غیرمنتظره قهرمان لیگ، توانایی مدیریتی آجورلو را به چالش می‌کشد

فوتبال ایران
فصل محک

بهروز رسایلی 

هیچ‌چیز برای استقلال شبیه قهرمان‌ها پیش نرفت. تصمیم غیرمنتظره فرهاد مجیدی در مورد ترک باشگاه، همه‌‌چیز را به هم ریخت. طبیعتا در شرایط فعلی استقلال باید با مجیدی، خوشحال و خندان روی یارگیری متمرکز می‌شد و برنامه اردوی پیش‌فصل، مسابقات دوستانه و... را می‌چید. فرهاد اما ول کرد و رفت و آسمان باشگاه را غبار گرفت. فضایی که به‌وجود آمده دلخواه هواداران نیست، اما می‌تواند مهارت‌های مدیریتی مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه را به چالش بکشد. اگر او بتواند تیم را خوب جمع کند، نمره قبولی خواهد گرفت، وگرنه...

  کارنامه خاکستری
اصولا وقتی تیمی قهرمان می‌شود، عیب و ایراداتش به چشم نمی‌آید. این موضوع در مورد استقلال هم صدق می‌کند. حتما در کار مصطفی آجورلو و حتی خود فرهاد مجیدی هم اشکالاتی وجود داشت که همه آنها در سایه قهرمانی استقلال گم شد. آجورلو کارش را محکم شروع کرد و مخصوصا در ماجرای گرفتن حق تبلیغات محیطی برای باشگاه‌ها، موفقیت بزرگی کسب کرد. هرچند در مورد تحقق سود مورد انتظار شبهاتی وجود دارد، اما اصل حرکت آجورلو درست و حرفه‌ای بود. با این حال او در مواردی هم موفق عمل نکرد؛ ازجمله جایی که با اعتمادبه‌نفس بالا تصور کرد مشکل سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند حل خواهد شد و آنها می‌توانند از زیر بار حضور در خدمت سربازی شانه خالی کنند. این سیاست اشتباه آجورلو، 2 مدافع استقلال را دچار مشکلات جدی کرد و علیه باشگاه شوراند. چه بسا جدایی غیرمنتظره این 2 بازیکن می‌توانست قهرمانی را هم از استقلال بگیرد. یک نقطه ضعف بزرگ دیگر در کارنامه آجورلو هم مربوط می‌شود به کم و کیف جدایی فرهاد مجیدی. به هر حال این مربی با باشگاه قرارداد 3ساله داشت و برای جدایی باید رضایتنامه می‌گرفت. حداقل توقع این است که اگر هم استقلال سرمربی قهرمانش را از دست می‌دهد، بابت این اتفاق سود مالی به‌دست بیاورد، اما فرهاد طوری بی‌اجازه با الاتحادکلبا توافق کرد که اصلا انگار قراردادش با استقلال جنبه نمایشی و زینتی داشت! اگر قرار باشد در ادامه راه شاهد ضعف مدیریتی استقلال باشیم، این نقاط منفی هم بیش از پیش به چشم خواهد آمد.

  حالا خودت را نشان بده
مسلما هواداران و افکار عمومی، بخش زیادی از قهرمانی استقلال در لیگ 21را به نام فرهاد مجیدی سند زده‌اند و سهم آجورلو به قدر کفایت دیده نشده است. حالا اما شرایطی که پیش آمده می‌تواند یک «توفیق اجباری» باشد که آجورلو هم خودی نشان بدهد. مهم‌ترین ماموریت او انتخاب بهترین گزینه برای هدایت استقلال است. شاید وقتی شما این مطلب را می‌خوانید سرمربی استقلال انتخاب شده باشد، اما به هر حال عملکرد او نقش مهمی در تعیین کیفیت کار آجورلو خواهد داشت. همچنین استقلال به‌خاطر شرایط خاصش در نقل‌وانتقالات هم عقب افتاده و باید جبران مافات کند. این هم یک محک جدی دیگر برای آجورلو خواهد بود.

  در راه مجیدی؟
همه‌‌چیز را گفتیم و فقط ماند یک احتمال ویژه؛ اینکه شنیده می‌شود آجورلو قصد دارد بار دیگر در انتخابات قریب‌الوقوع ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کند و پستی را به‌دست بیاورد که بارها و بارها برای تصاحبش خیز برداشته است. اصلا برخی هم عقیده دارند او به همین دلیل کمی در مدیریت باشگاه «سرد» شده است. باید منتظر ماند و سرنوشت این داستان را دید؛ اینکه آیا آجورلو به شعارهایش در مورد کار عاشقانه در استقلال پایبند می‌ماند یا مثل فرهاد مجیدی، او هم وسط کار ول می‌کند و می‌رود؟ 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :