• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 25 خرداد 1401
کد مطلب : 163372
+
-

اولین خداحافظی ازکابینه

چهره روز
اولین خداحافظی ازکابینه

با گذشت چند روز از شایعه کناره‌گیری حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سمت خود، بالاخره دیروز شخص عبدالملکی خبر تقدیم استعفای خود به رئیس‌جمهوری را منتشر کرد. او دلیل این استعفا پس از 300روز حضور در دولت سیزدهم را فراهم شدن شرایط برای افزایش هماهنگی در دولت عنوان کرده و البته بعد از استعفا نیز به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهوری در بدنه دولت مانده است. 
، جوان‌ترین وزیر دولت بود که به‌واسطه اظهارنظرهای قبل از انتخابات، می‌توان به او لقب پرحاشیه‌ترین وزیر دولت در فضای مجازی و افکار عمومی را نیز داد؛ اما این حواشی نمی‌تواند در رفتن او از دولت سهم چندانی داشته باشد؛ به‌خصوص که در بدنه دولت نیز چهره‌های زیادی با تفکرات نزدیک به او وجود دارند و همین مسئله یافتن جواب مناسب برای این سؤال که او چرا باید از دولت می‌رفت را سخت می‌کند. 
در این میان بازخوانی سابقه عبدالملکی در وزارت کار نشان می‌دهد که او جدای از اظهارات جنجالی نظیر ایجاد اشتغال با یک‌میلیون تومان و ساخت لامبورگینی وطنی، دستاوردهایی داشته که به مذاق برخی خوش نیامده و ناتوانی‌هایی نیز از او سر زده که حتی دستاوردهایش را تحت‌تأثیر قرار داده است. عبدالملکی به‌عنوان رئیس شورای‌عالی کار در ماجرای تعیین دستمزد کارگران در سال1401 سنگ تمام گذاشت و قهر طیف کارفرمایی را به جان خرید؛ اما در ماجرای حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، باوجوداینکه شخصاً پیشنهاد قابل‌قبول تأمین اجتماعی را به هیأت وزیران برده بود، نتوانست از آن حمایت کند. در مورد شستا مانند وزرای قبل باوجود اظهارنظرهای جنجالی درباره فساد زیرمجموعه‌ها و لزوم تغییرات بنیادین، اقدام شاخص و ملموسی که بتواند به‌عنوان کارنامه او تلقی شود از خود به‌جای نگذاشت. عبدالملکی استعفا داد. حال باید دید با رفتن او آیا مصوبه هیأت وزیران برای افزایش 10درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی لغو می‌شود یا نه؟

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :