• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163211
+
-

2-5-3صادقی را پرسپولیسی می‌کند؟

پرسپولیس به‌دنبال نهایی کردن انتقال خدابنده‌لو و صادقی است. صادقی پیشنهاد استقلال را هم در جیب دارد اما ظاهرا سیستم بازی پرسپولیس را بیشتر می‌پسندد

امیرحسین اعظمی، روزنامه‌نگار

پرسپولیس همچنان فعال‌ترین تیم در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران است. مدیران باشگاه در 10روز گذشته با خرید نفراتی چون علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، مرتضی پورعلی‌گنجی و محمدمهدی احمدی، توانستند قسمت مهمی از خواسته‌های یحیی گل‌محمدی در زمینه جذب بازیکن را فراهم کنند ولی این پایان کار نیست و مدیران پرسپولیس همچنان درصدد جذب چند بازیکن دیگر هستند تا نفرات مورد نظر کادر فنی را به‌صورت کامل جذب کنند.

  صادقی پرسپولیسی می‌شود؟
هم‌اکنون جذب سعید صادقی یکی از مهم‌ترین هدف‌های پرسپولیس است، بازیکنی که چند هفته قبل ابتدا با پیشنهاد جدی استقلال مواجه شد ولی در ادامه پرسپولیسی‌ها هم برای جذب او با استقلال وارد رقابت شدند. آخرین اخبار حاکی از آن است که پرسپولیس به شکل جدی دست روی مهره موردنظر استقلال گذاشته تا تحت هر شرایطی این بازیکن را جذب کند، حتی از اردوی تیم ملی هم خبر می‌رسد که صادقی به چند بازیکن تیم ملی گفته با توجه به تیم خوبی که پرسپولیس برای فصل جدید بسته، علاقه دارد راهی این تیم شود. از طرفی صادقی این موضوع را هم شنیده که اولویت استقلال، آوردن یک مربی است که با سیستم 2-5-3بازی کند و این سیستم موردعلاقه صادقی نیست. با این حال یکی از مدیران استقلال هم به خبرنگار همشهری خبر داد که آنها به سادگی این بازیکن را از دست نخواهند داد و باید دید تصمیم نهایی صادقی چیست؟

  تأکید یحیی به جذب مهاجم
سرمربی پرسپولیس به‌خوبی می‌داند که تیمش فصل گذشته در خط حمله چقدر ضعف داشت به همین دلیل درصدد تقویت این پست است. سجاد شهباززاده هنوز پاسخ نهایی را به پرسپولیس نداده و گل‌محمدی در انتظار روشن شدن وضعیت این بازیکن است ولی روز گذشته این خبر هم دهان به دهان پیچید که اگر پرسپولیس موفق به جذب شهباززاده نشود، احتمالا با رضا شکاری مهاجم فصل پیش گل‌گهر مذاکره خواهد کرد.
باشگاه پرسپولیس در ماه ژانویه به‌دنبال جذب کاسیانو دیاس موریرا مهاجم برزیلی بود و حتی پیشنهادی 500هزار یورویی به باشگاه ویزلا ارائه داده بود اما مدیران باشگاه در آن مقطع حساس به این پیشنهاد پاسخ منفی دادند. کاسیانوی 32ساله فصل اخیر در 30بازی از رقابت‌های مختلف برای ویزلا به میدان رفت و آمار 9گل زده و 2پاس‌گل را از خود برجای گذاشت. او یکی از بازیکنان مهم تیمش در رقابت‌های فصل گذشته بود. گل‌محمدی تأکید ویژه‌ای به جذب این بازیکن دارد ولی گفته می‌شود او با پیشنهاد باشگاه سامسون اسپور هم مواجه شده و باید دید درنهایت چه تصمیمی خواهد گرفت.

  پرسپولیس منتظر خدابنده‌لو
پرسپولیس تیمی است که از هفته‌ها قبل تمایل خود را برای جذب محمد خدابنده‌لو هافبک فصل قبل ذوب‌آهن نشان داد ولی به تازگی مسئولان باشگاه استقلال هم با مدیر برنامه‌های این بازیکن تماس گرفته‌اند تا شرایط جذب این بازیکن را بررسی کنند. این در حالی است که باشگاه گل‌گهر هم تمایل به جذب خدابنده‌لو دارد. آخرین اخبار حاکی از آن است که بازیکن تیم ملی امید، مذاکرات جدی‌تری را با پرسپولیس انجام داده است و مدیران این باشگاه امیدوارند که هر چه زودتر با این بازیکن قرارداد رسمی امضا کنند. به‌نظر می‌رسد پرسپولیس شانس بیشتری برای جذب این بازیکن دارد.

  سرلک تمدید می‌کند
میلاد سرلک بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس هم‌اکنون بازیکن آزاد است و در یک ماه گذشته نیز خبرهای متفاوتی در مورد ماندن یا جدایی او از جمع سرخ‌پوشان مطرح شد. آخرین اخبار اما حاکی از آن است که سرلک ظرف یکی دو روز آینده راهی باشگاه پرسپولیس خواهد شد تا قراردادش را تمدید کند. او قصد دارد به حضورش در این تیم ادامه دهد. در مذاکرات قبلی سرلک با پرسپولیس برخی اختلاف نظرها وجود داشت که به‌نظر می‌رسد حل شده است.

  اختلاف نعمتی با پرسپولیس
برخلاف خبرهایی که هفته گذشته در رسانه‌ها منتشر شد، سیامک نعمتی مدافع هافبک پرسپولیس با این باشگاه به توافق نرسیده است. نعمتی چند ماه قبل و زمان مدیریت صدری در باشگاه پرسپولیس، با او در مورد تمدید قرارداد به توافق شفاهی رسید ولی حالا پرسپولیسی‌ها می‌خواهند با شرایطی متفاوت‌تر از آن زمان با نعمتی قرارداد امضا کنند. مبلغ پیشنهادی مدیران پرسپولیس با مبلغ پیشنهادی صدری متفاوت است، البته دلیل ناراحتی نعمتی این است که او احساس می‌کند بعد از مصدومیتی که داشت، نگاه‌ها در پرسپولیس نسبت به او تغییر کرده است.
 نعمتی از برخی مسائل ناراحت است و از طرفی این بازیکن با یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز از باشگاه فولاد خوزستان هم روبه‌رو شده. قرار است تکلیف نعمتی برای ماندن یا جدایی از پرسپولیس به‌زودی مشخص شود.

 وضعیت سیدجلال، همچنان مبهم
تا به امروز باید جدایی بازیکنانی چون سعید آقایی، علی شجاعی، احسان پهلوان، محمدمهدی مهدی‌خانی، رامین رضاییان، علیرضا ابراهیمی و 2 بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس را قطعی بدانیم ولی شرایط چند بازیکن ازجمله رضا اسدی، شرزود تمیروف، حامد پاکدل، محمد شریفی و احمد گوهری برای ماندن یا جدایی مبهم است. از طرفی وضعیت سیدجلال حسینی هم کماکان مبهم است. یحیی گل‌محمدی تصمیم‌گیری را برعهده خود حسینی گذاشته تا‌ شأن کاپیتان پرسپولیس حفظ شود ولی کادر فنی پرسپولیس از خداحافظی یا جدایی حسینی استقبال می‌کند. احتمالا تکلیف سیدجلال تا پایان هفته مشخص می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید