• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163184
+
-

رو به عقب

تیم ملی که به‌خاطر بازی‌نکردن همه را نگران کرده بود یکشنبه با بازی‌کردن هوادارانش را نگران‌تر کرد

رو به عقب

تیم ملی فوتبال ایران بالاخره بعد از مدت‌ها که حسرت یک بازی تدارکاتی را کشید و یک‌به‌یک شاهد لغوشدن بازی‌هایش بود، یکشنبه‌شب در کمپ قطر به مصاف الجزایر رفت و طلسم بازی‌های دوستانه را شکست. الجزایر هم البته حریفی بود که حضورش مقابل ایران با ترکیبی دگرگون‌شده حرف و حدیث‌های زیادی را ایجاد کرد. در نهایت اما این بازی با شکست ایران به پایان رسید تا نگرانی‌ها برای تیم ملی از قبل هم بیشتر شود. اگر تا دیروز همه نگران بازی‌نکردن تیم ملی بودند، حالا نگران ازدست‌رفتن صلابت این تیم و کیفیت نازلی که در بازی یکشنبه شب به نمایش درآمده هم هستند.

بیرو رفت، امیر برگشت
اسکوچیچ برای تقابل با الجزایر تیمش را با این ترکیب به زمین فرستاد: امیر عابدزاده، احسان حاج‌صفی، سیدمجید حسینی، صادق محرمی، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سردار آزمون و مهدی طارمی؛ ترکیبی که نسبت به آخرین بازی ملی‌پوشان مقابل لبنان با ۳تغییر همراه بود. کنعانی‌زادگان به‌خاطر محرومیت از ترکیب خارج شد، صیادمنش با توجه به بازگشت طارمی به روی نیمکت برگشت و عابدزاده هم دوباره به‌جای بیرانوند درون دروازه ایستاد. این تغییر آخری البته اتفاقی است که برای خیلی‌ها قانع‌کننده نبود. عابدزاده سوای اشتباه مقابل کره‌جنوبی در مجموع نیز آنقدر متزلزل بوده که بیرانوند را دروازه‌بان اول تیم ملی بدانیم. اما بیرو بعد از بازی با لبنان دوباره به نیمکت برمی‌گردد تا از آنجا شاهد چند اشتباه جدید از رقیبش -این‌بار مقابل الجزایر- باشد.

2پاس گل متفاوت از نورافکن
تیم اسکوچیچ در نیمه اول نمایش کم‌فروغی مقابل الجزایر داشت. خط دفاعی ایران بارها فرصت گلزنی را به مهاجمان حریف داد و چندین‌بار با خوش‌شانسی نتیجه بدون گل را حفظ کرد. اما درنهایت روی یک اشتباه از علیرضا جهانبخش نخستین گل بازی وارد دروازه ایران شد. جهانبخش که در حضور حاج‌صفی بازوبند کاپیتانی را از دست داده بود، در دقیقه43 توپ را از دست داد و پاس به عقب او تبدیل به پاس گل برای ریاض بن‌عیاد شد. نیمه دوم با 3تغییر در ترکیب ایران آغاز شد. امید ابراهیمی و سرلک آمدند تا جنگ‌های میانه زمین را به سود ایران برگردانند و عارف آقاسی هم به قلب خط دفاعی اضافه شد تا نورافکن بتواند به پست اصلی‌اش یعنی دفاع چپ برگردد. این تغییرات تا حدودی مؤثر واقع شد و ایران در نیمه دوم نمایش بهتری نسبت به نیمه اول داشت. نورافکن که به پست اصلی‌اش برگشته بود با یک نفوذ پایه‌گذار گل مساوی شد و پاس گل او را جهانبخش تبدیل به گل ایران کرد. اما همین نورافکن در ادامه اشتباه فاحشی انجام داد و این‌بار او باعث گل الجزایر شد تا 2خالق اصلی تک‌گل ایران، خالق گل‌های الجزایر هم باشند.

جهانبخش بهترین، حاج‌صفی بدترین
به گواه آمارهای متریکا، ایران در بازی با الجزایر تقریبا مستحق شکست بود. امید گل 2تیم (1.30برای ایران و 1.91برای الجزایر) نشان می‌دهد حریف آفریقایی موقعیت‌های بهتری خلق کرده است. الجزایر 14شوت زد و ایران فقط 8شوت داشت. تعداد شوت‌های داخل چارچوب نیز 6-4 به سود الجزایر ثبت شده است. براساس نمرات همین سایت، بهترین بازیکن ایران در این بازی علیرضا جهانبخش بود که با اتکا به گلزنی‌اش به نمره7.14 دست یافت. به جز او هیچ بازیکنی از تیم ایران نمره بالاتر از 7 نگرفت و 15بازیکن دیگر، نمراتی بین 6 و 7 داشتند. ضعیف‌ترین چهره تیم ایران نیز کاپیتان اول تیم یعنی احسان حاج‌صفی بود که نمره6.14 گرفت و بین دو نیمه توسط اسکوچیچ تعویض شد. با رفتن او بازوبند کاپیتانی به امید ابراهیمی رسید که بعد از مدت‌ها دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شده بود. ابراهیمی در نیمه دوم تا حدودی به کیفیت تیم ایران کمک کرد و در نهایت هم با نمره 6.88دومین بازیکن برتر تیم ملی از نگاه متریکا شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :