• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163189
+
-

آماربازی

1371
تا این لحظه از فصل نقل‌وانتقالات فوتبال ایران، تیم پرسپولیس پرکارتر از سایرین بوده و چند بازیکن جوان و باتجربه را به خدمت گرفته است. آمدن این بازیکنان جدید، طبعا با جدایی چند بازیکن از جمع سرخپوشان همراه خواهد بود. حامد لک نخستین بازیکنی بود که با قرمزها فسخ قرارداد کرد و علی شجاعی هم با یک استوری، خداحافظی‌اش را از جمع سرخپوشان محتمل‌تر کرد. اما آخرین بازیکنی که خبر جدایی‌اش پیچیده احسان پهلوان است که در 2فصل اخیر تقریبا از بازیکنان ثابت پرسپولیس بوده و بازی‌های زیادی برای این تیم انجام داده است. احسان همین فصل گذشته 17بازی در ترکیب اصلی بود و 4بار هم به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت. او با 1371دقیقه بازی، جزو 11بازیکنی است که بیشترین حضور را در زمین داشته‌اند.

02
احسان پهلوان در لیگ بیست‌ویکم هم درست مثل لیگ بیستم هیچ گلی برای پرسپولیس نزد. آمار تأثیرگذاری او روی گل‌های قرمزپوشان در فصل اخیر فقط به 2پاس گل ختم شد، درحالی‌که فصل گذشته پهلوان فقط در دربی تهران 2پاس گل به هم‎تیمی‌هایش داده بود. در جریان تساوی 2-2پرسپولیس و استقلال در مسابقه رفت لیگ1400-1399و در روزهایی که محمود فکری سرمربی آبی‌ها بود، هم مهدی عبدی و هم وحید امیری با پاس‌های پهلوان به گل رسیدند. این بازیکن که از ذوب‌آهن به پرسپولیس پیوسته بود طی 2سال حضور در جمع سرخپوشان 2گل هم برای این تیم زد که یکی از آنها در لیگ قهرمانان آسیا و دیگری در همین جام حذفی امسال مقابل آلومینیوم اراک زده شد.

6.72
نمره‌ای که سایت متریکا در پایان فصل اخیر به احسان پهلوان داده 6.72است که نمره چندان خوبی برای این هافبک محسوب نمی‌شود. پهلوان با این نمره رتبه بیستم را در میان بازیکنان تیمش دارد، یعنی 19پرسپولیسی در فصل گذشته بهتر از پهلوان امتیاز گرفته‌اند. بهترین بازیکنان پرسپولیس که مهدی ترابی و میلاد سرلک بودند اما از سایر بازیکنان هم مثلا جلال حسینی، رامین رضاییان، سیامک نعمتی، رضا اسدی، فرشاد فرجی، مهدی شیری، هنانوف و سعید آقایی بهتر از این بازیکن اهل بجنورد امتیاز گرفتند. پهلوان در سال اول حضور در جمع سرخپوشان عملکرد بهتری نسبت به سال دوم داشت و حضور کم‌فروغش در لیگ بیست‌ویکم درنهایت منجر به جدایی او از جمع قرمزها شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید