• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163206
+
-

از نامه 127نماینده مجلس ششم تا فتنه ۸۸

محمد حسن رحمانی؛ کارشناس سیاسی

در ادامه سلسله یادداشت‌های مرتبط با 33سال زعامت مقام معظم رهبری و بررسی چالش‌های این دوره در ادامه به بخش دیگری از مهم‌ترین رویداهای این 3دهه می‌پردازیم.
پس از حمله نظامی آمریکا به عراق، ۱۲۷‌نفر از نمایندگان مشارکتی مجلس ششم در بهار ۱۳۸۲، در نامه‌ای به مقام معظم رهبری با ارائه تصویری غیرواقعی و ناامیدکننده از وضعیت داخلی کشور و همچنین تجسم علامات فروپاشی نظام از داخل! از سویی و نمایش آرایش مقتدرانه دشمنان در مرزهای خارجی از سوی دیگر، راهکار تسلیم و مذاکره با آمریکا برای جلوگیری از حمله به ایران را توصیه می‌کنند. در این نامه تأکید شده بود: اگر جام زهری باید نوشید، قبل از آنکه کیان نظام و مهم‌تر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد، باید نوشیده شود.
مقام معظم رهبری در پاسخ به چنین تفکری با ارائه تصویری واقع‌بینانه از شرایط کنونی و لزوم حفظ دستاوردهای انقلاب و پرهیز از هرگونه رعب و وحشتی در مقابل جنگ روانی و تبلیغاتی آمریکا، به نمایندگان هشدار داده و می‌فرمایند: «... در شرایط مرعوب‌شدن، ترسیدن، مضطرب‌شدن، متلاطم‌شدن، حتی باورهای قطعی انسان هم از یاد می‌رود؛ انسان مرعوب، اینطور است. جبن، هم عقل را از کار می‌اندازد، هم عزم را. انسان مرعوب و جبان، نه درست می‌تواند فکر کند، نه درست می‌تواند عزم و اراده خودش را به‌کار بیندازد؛ دائم یک قدم به جلو برمی‌دارد و یک قدم به عقب.»

فتنه ۸۸ و حوادث پس از انتخابات‌
یکی از بحران‌های شدیدی که نظام جمهوری اسلامی را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرد، حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری‌۸۸ بود. آنچه پس از انتخابات رخ داد، در لایه ظاهری اعتراض به نتیجه انتخابات با ادعای واهی تقلب بدون هیچ‌گونه دلیل و مدرکی و با استفاده از روش‌های غیرقانونی و کشاندن اعتراضات به سطح خیابان‌ها بود.
متأسفانه اصرار بر پیمودن مسیرهای غیرقانونی برای پیگیری مطالبات، منجر به بروز تشنجات و بر‌هم‌خوردن نظم و امنیت و آرامش مردم شد. اما در پس پرده حوادث رخ‌داده و لایه زیرین آن، تلاش برای بر‌هم‌زدن امنیت و آرامش کشور و براندازی نظام و مقابله با نظام اسلامی در سایه حوادث و آشوب‌‌های خیابانی تحت عنوان اعتراض به انتخابات در دستور کار دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی نظام قرار گرفت و مخالفان نظام تمام تلاش خویش را برای سوءاستفاده از فضای به‌دست‌آمده و به‌اصطلاح ماهی‌گرفتن از آب گل‌آلود به‌کار بستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید