• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
دو شنبه 23 خرداد 1401
کد مطلب : 163085
+
-

نقشه اپل و گوگل برای پایان کیف پول فیزیکی

موبایل
نقشه اپل و گوگل برای پایان کیف پول فیزیکی

زهرا خلجی_  روزنامه‌نگار

گوشی‌های آیفون یا اندرویدی هر روز بیشتر از قبل در حال در برگرفتن جنبه‌های غیردیجیتال زندگی ما هستند. این یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نسخه‌های iOS 16 و اندروید 13 است که به‌عنوان آخرین به ‌روزرسانی‌های نرم‌‌افزار موبایل اپل و گوگل اواخر سال میلادی 2022 عرضه خواهد شد.
به گزارش سی نت، هر دو غول فناوری قصد دارند تلفن‌های همراه را به کیف پول الکترونیکی برای ذخیره هویت قانونی تبدیل کنند. از سوی دیگر بهبود نحوه ارتباط تلفن‌‌های همراه هوشمند با خودروها، وسایل خانه هوشمند و سایر دستگاه‌های روزمره از دیگر جنبه‌هایی است که در به‌روزرسانی اخیر هدف قرار گرفته است.
نسخه‌های iOS 16 و اندروید 13مملو از ترفندها و ویژگی‌های جدیدی است که برخی از آنها مهم‌تر از کیف پول‌های دیجیتال و اتصالات سریع‌تر به سایر دستگاه‌هاست، مانند ابزار Safety Check اپل برای محافظت از قربانیان آزار خانگی و به روز رسانی‌های جدید حریم خصوصی در گوگل. براساس آخرین اطلاعیه‌های دو شرکت اپل و گوگل، آنچه در اطراف گوشی شما اتفاق می‌افتد به اندازه آنچه در گوشی شما رخ می‌دهد، مهم خواهد بود.

کیف پول فیزیکی منسوخ می‌شود
کیف پول دیجیتال هم در زمان معرفی iOS 16 اپل و هم در پیش نمایش اندروید 13گوگل یکی از مهم‌ترین اهداف نسخه‌های جدید است. مهم‌ترین تغییری که در سرویس اپل‌پی رخ می‌دهد، گزینه جدیدی به نام Apple Pay Later است که هزینه خرید را به 4 قسط مساوی در مدت 6 هفته تقسیم می‌کند.
 با نسخه iOS 16، کارت‌های شناسایی ذخیره شده درکیف پول اپل نیز می‌توانند برای تأیید سن شما در برنامه‌ها استفاده شوند. در همین حال، گوگل در خلال کنفرانس ماه گذشته I/O، تغییرات عمده‌‌ای را در برنامه Wallet خود توضیح داد که سرعت آن با اپل برابری می‌کند. کیف پول گوگل جدید اسناد شخصی مانند کارت‌های بانکی و حمل‌ونقل، سوابق واکسیناسیون، کارت پرواز و شناسه دانشجویی را مانند کیف پول اپل (Apple Wallet) ذخیره می‌کند.
در مجموع، به ‌روزرسانی‌های اپل و گوگل نشان‌دهنده گام دیگری به‌سوی هدف مشترک آنها یعنی منسوخ کردن کیف پول‌‌های فیزیکی است، تغییری که به ناچار ما را حتی بیشتر به تلفن همراهمان وابسته می‌کند.
کوری فوگمن، مدیر ارشد اپل در بخش Wallet وApple Pay، روز دوشنبه در سخنرانی WWDC گفت: با پول اپل، ما سخت‌تر از قبل روی هدف خود برای جایگزینی کیف پول فیزیکی کار می‌کنیم. مردم قبلا ایده جایگزینی کارت‌های اعتباری فیزیکی با برنامه‌های پرداخت مبتنی بر گوشی‌های هوشمند را پذیرفته‌اند. طبق گزارشeMarketer در سال 2021، انتظار می‌رود استفاده از سیستم‌های پرداخت موبایلی در فروشگاهی مانند اپل پی تا سال 2025از 50درصد کل کاربران گوشی‌های هوشمند در آمریکا فراتر برود. گزینه جدید Pay Later (پرداخت با تأخیر) اپل و تمرکز مجدد گوگل بر کیف پول تلفن همراه خود می‌تواند ایده ترک کیف پول فیزیکی را جذاب‌تر کند. جایگزین کردن کیف پول تنها یکی از راه‌هایی است که اپل و گوگل امیدوارند تلفن‌های ما را به‌صورت آفلاین در زندگی روزمره مفیدتر کنند.

نقش اساسی دوربین
هر دو شرکت همچنین ابزارهای مبتنی بر دوربین گوشی‌های هوشمند را معرفی کردند که می‌تواند مسیریابی در نقاط مورد علاقه در دنیای واقعی را آسان‌تر کند. موضوع برجسته دیگر افزایش اتصال بین دستگاه‌های تلفن همراه و لوازم خانگی، اتومبیل‌ها و بلندگوها است. اپل و گوگل هر دو بر این باورند که دوربین همچنان نقش مهمی در نحوه تعامل ما با دنیای اطرافمان خواهد داشت. در iOS 16، می‌توانید با استفاده از گزینه دوربین جدید در اپلیکیشن Translate اپل (ترجمه) متن را به زبان‌های مختلف ترجمه کنید. در طول ارائه اصلی WWDC، این شرکت نشان داد که چگونه می‌توان از آن برای ترجمه کل منوی رستوران به زبانی دیگر استفاده کرد. ردیابی پرواز یا تبدیل ارز تنها با ضربه‌زدن روی متن در یک عکس، از دیگر قابلیت‌های نسخه جدید پلتفرم آیفون خواهد بود.
گوگل در کنفرانس I/O خود، توسعه جاه طلبانه برنامه لنز خود به نام کاوشگر صحنه را به نمایش گذاشت که قدرت جست‌وجوی خود را در دنیای واقعی اعمال می‌کند. برای دسترسی به این قابلیت شگفت انگیز، کافی است دوربین موبایل خود را روی قفسه‌‌ای از محصولات تکان ‌دهید تا اطلاعات و رتبه‌بندی‌‌های کالاهای موجود را روی صفحه نمایش ببینید و انتخاب مناسب را پیدا کنید.
ما پیش از این عادت داشتیم که با فشار دادن یک دکمه روی تلفن‌هایمان غذا، تاکسی و وسایل ضروری خانه را سفارش دهیم. اکنون اپل و گوگل می‌خواهند گوشی‌های ما را به بخشی حیاتی برای انجام آن وظایف در دنیای واقعی تبدیل کنند و دوربین بخش مهمی از آن خواهد بود. در  iOS 16و Android 13چیزهای بیشتری نسبت به عملکرد کیف پول جدید، ابزارهای دوربین برای اسکن اشیا دنیای واقعی و اتصال بهبود یافته وجود دارد. این به ‌روزرسانی‌ها نه‌تنها نشان می‌‌دهند که تلفن چقدر برای زندگی آنلاین و آفلاین ما ضروری است، بلکه نشان می‌دهد که صنعت به کجا خواهد رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید