• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 23 خرداد 1401
کد مطلب : 163080
+
-

ابهام در انتقال ویروس آبله میمونی از هوا

دانش
ابهام در انتقال ویروس آبله میمونی از هوا

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، درباره ایده پخش ویروس آبله میمونی از طریق هوا مخالفت کردند و گفتند که این ویروس معمولا از طریق تماس فیزیکی مستقیم با زخم‌‌ها یا مواد آلوده از بیمار منتقل می‌شود.
به گزارش یاهو، به‌گفته آنها، ویروس ممکن است از طریق قطرات تنفسی توسط یک بیمار آلوده در تماس فیزیکی با فرد دیگری، منتقل شود. اما نمی‌تواند در مسافت‌های طولانی در هوا بماند. کارشناسان در زمینه انتقال ویروس‌‌ها از طریق هوا موافق نبودند، اما برخی گفتند که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به‌طور کامل این احتمال را که قطرات تنفسی، بزرگ یا کوچک، در فاصله کمتری از بیمار استنشاق شود، نظری نداشتند.
سازمان بهداشت جهانی و چندین متخصص گفته‌اند که اگرچه انتقال از طریق هوا در مسافت کم غیرمعمول به‌نظر می‌رسد، اما ممکن است و اقدامات احتیاطی باید در این رابطه درنظر گرفته شود.
بریتانیا همچنین آبله میمونی را در فهرست بیماری‌های عفونی با عواقب بالا قرار داده است که می‌توانند از طریق هوا پخش شوند. لینزی مار، کارشناس ویروس‌‌های هوا برد در ویرجینیا تک، گفت: انتقال از طریق هوا ممکن است مسیر اصلی انتقال یا مؤثر نباشد، اما همچنان ممکن است رخ بدهد. من فکر می‌کنم سازمان بهداشت جهانی در این‌باره حق دارد و پیام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گمراه‌کننده است.
 مقامات CDC در یک کنفرانس خبری گفتند، در آمریکا، شیوع آبله میمونی به 45مورد در 15ایالت و ناحیه کلمبیا افزایش یافته است. آمار جهانی از تاریخ 13می‌که با گزارش نخستین مورد ابتلا همراه بود به سرعت افزایش یافته و به بیش از 1450نفر رسیده است. حداقل 1500مورد هنوز در دست بررسی است. از نظر تاریخی، افراد مبتلا به آبله میمونی علائمی شبیه آنفلوآنزا را قبل از ظاهر شدن راش‌های پوستی مشخص گزارش کرده‌اند. دکتر راشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، گفت: اما برخی از بیماران در شیوع فعلی ابتدا بثورات را نشان دادند و برخی از آنها اصلا این علائم را نداشتند. باید تأکید کنم که هنوز هیچ مورد مرگ‌ومیر در شیوع فعلی ثبت نشده است.
سؤالات و ابهامات در مورد انتقال ویروس آبله میمونی از طریق هوا اهمیت دارد زیرا پاسخ‌ها به نوبه‌خود بر توصیه‌هایی برای زدن ماسک، تهویه و سایر اقدامات حفاظتی درصورت ادامه شیوع مهم است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گفته بود که مشخص نیست ویروس آبله میمونی در هوا بماند و در دوره‌های کوتاهی در فضای مشترک هوایی منتقل نمی‌شود. این بیانیه به‌دنبال مقاله‌ای در نیویورک تایمز در روز سه‌شنبه منتشر شد که در آن دانشمندان ابهامات مربوط به انتقال ویروس را توصیف کردند. والنسکی گفت: آنچه می‌دانیم این است که افراد مبتلا در شیوع کنونی در تماس فیزیکی نزدیک و پایدار با سایر افرادی بودند که به این ویروس آلوده شده‌اند. این با آنچه در شیوع قبلی دیده‌ایم و آنچه از دهه‌ها مطالعه این ویروس و ویروس‌های نزدیک به آن می‌‌دانیم مطابقت دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید