• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 23 خرداد 1401
کد مطلب : 163082
+
-

توصیه اسنودن درباره رمزارزها

ادوارد اسنودن، افشاگر معروف، طی کنفرانسی اعلام کرده که ارزش اصلی رمزارزها را به‌جای سرمایه‌گذاری، در استفاده از آنها می‌بیند. او همچنین درباره وضعیت فعلی امنیت اینترنت هم هشدار داده است.
اسنودن در کنفرانسی درباره رمزارزها در این رابطه گفته است: به‌طور کلی، مردم را تشویق نمی‌کنم تا پول خود را روی ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک فناوری سرمایه‌گذاری کنند و این همان چیزی است که من را از بسیاری از افراد جامعه دور می‌کند.
به گزارش کوین‌دسک، اسنودن در ادامه، درباره وضعیت فعلی حریم خصوصی در اینترنت صحبت کرد و توضیح داد که پیشرفت‌های بسیار زیادی در زمینه رمزگذاری محتوای ارتباطات حاصل شده اما همچنان نسبت به فراداده(Metadata) ابراز نگرانی کرد. او درباره Metadata گفت: «آن را مانند یک ون با شیشه‌های دودی تصور کنید که در یک بزرگراه حرکت می‌کند. نمی‌توانید ببینید مسافران چه کسانی هستند، اما همچنان می‌توانید مسیر حرکت، مقصد و مدت آن را ببینید. باید مطمئن شویم که هیچ‌کس به آن سطح دسترسی ندارد.»
ادوارد اسنودن که پس از افشای اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا به جاسوسی متهم شده بود، پس از پناهندگی به روسیه، اکنون در این کشور اقامت دائم دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید