• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 22 خرداد 1401
کد مطلب : 163038
+
-

مرکز تست تقلبی میلیون‌دلاری

 
فرایبورگ: پسر 17ساله‌ای در آلمان با راه‌اندازی مرکز ارائه تست کووید- 19حدود 6میلیون دلار درآمد غیرقانونی کسب کرد و البته بعد از آن دادگاهی شد. به گزارش آدیتی سنترال، او با چند تبلیغ ساده در اینترنت و خیابان توانست افراد ساده‌لوح و بعضا خواهان مدرک جعلی را به‌خود جلب کند و در مدت حدود 2سال 5هزار گواهی تست کرونا صادر کند. او ادعا کرده بود که دارای مرکز خصوصی تست کووید است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن جواب تست را تحویل می‌دهد. سرانجام یک کارمند بانک که به وظایف اجتماعی خود آگاه بود درباره این پسر به پلیس خبر داد. او طی تماس با پلیس گفته بود یک دانش‌آموز ساده در اکانت بانکی‌اش معادل 6میلیون دلار آمریکا موجودی دارد و به این موجودی هر روز افزوده می‌شود و بنابراین ممکن است کاری غیرقانونی انجام ‌دهد. تجسس های پلیس خیلی زود منشا این درآمد را پیدا کرد. نکته مهم اما این است که مهمترین مراجعان اینترنتی به این جوان آلمانی، ضدواکسن ها و آنهایی بودند که به خاطر عدم تزریق واکسن از برخی خدمات اجتماعی محروم شده اند.


سخت‌تر شدن قوانین شنگن

پاریس: شورای اتحادیه اروپا روز با کلیات طرحی موافقت کرد که هدف آن تقویت منطقه شنگن در مواجهه با چالش‌های جدید از طریق اصلاح قوانین است. طبق گزارش سایت شورای اتحادیه اروپا این اصلاحات اقدامات جدیدی را برای مبارزه با ابزارسازی موج مهاجران فراهم می‌کند. هدف دوم ارائه شده در این طرح ایجاد یک چارچوب قانونی جدید برای انجام اقدامات در مرزهای خارجی درصورت بروز یک بحران بهداشتی است. در این بخش تأکید شده است که باید از تجربه‌های بحران بیماری همه‌گیری کرونا در این زمینه استفاده شود. این نهاد هدف سوم را به روز کردن چارچوب قانونی برای بازگرداندن کنترل‌های مرزی داخلی عنوان کرده است. شورای اتحادیه اروپا با توجه به‌نظر مثبت روی کلیات این طرح، می‌تواند پس از دریافت نظر پارلمان اروپا مذاکرات را با این نهاد آغاز کند.

کشف راز گران‌ترین ویولن
 
رم: محققان موفق شده‌اند با بررسی چوب به‌کار رفته در ‌ویولن‌های مشهور «استرادیواریوس»، به یکی از اسرار ساخت آلات کمیاب موسیقی جهان پی ببرند. 
به گزارش یورونیوز، این ‌ویولن‌ها که در قرن ۱۷ میلادی تولید شده‌اند، به لحاظ طراحی و صدادهی باارزش‌ترین ‌ویولن‌های جهان به شمار می‌روند. کوین کلی، سازنده ویولن در بوستون و متخصص سازهای استرادیواریوس، می‌گوید: «به‌طور کلی ‌ساز استرادیواری به‌عنوان بهترین‌ساز ویولن تمام دوران محسوب می‌شود.» از مجموع بیش از هزار‌ساز زهی ساخت استرادیواری، تنها حدود ۶۵۰ شاهکار امروزه باقی مانده است و یک ویولن استرادیواریوس در حراجی تا ۲۰میلیون دلار فروخته شد. گروهی از محققان اکنون با تجزیه و تحلیل چوب دو‌ساز زهی قرن هفدهمی شواهدی را کشف کردند که نشان می‌دهد ‌ساز ساخت استرادیواری جوان با ‌ساز دست‌ساز نیکولا آماتی، از استادان سازنده‌ساز در ایتالیا مطابقت دارد. هرچند الهام‌گیری از آماتی در نخستین سازهای ساخته‌شده توسط استرادیواری مشهود است، با این حال وجود پیوند میان این دو صنعتگر تحسین‌شده دنیای موسیقی پیش‌تر تنها به‌صورت فرضیه مطرح شده بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید