• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 21 خرداد 1401
کد مطلب : 162923
+
-

مترو به ایستگاه 17شهریور رسید

ایستگاه 17شهریور، امروز به بهره‌برداری می‌رسد تا شهروندان محدوده هایی که از حمل‌ونقل همگانی زیرزمینی بی‌بهره بودند، به مترو دسترسی داشته باشند .
صد و چهل و سومین ایستگاه شبکه متروی پایتخت، امروز همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) به بهره‌برداری می‌‌رسد؛ ایستگاه 17شهریور از چند جهت خاص به‌حساب می‌آید؛ نخست از نظر اینکه دسترسی شهروندان محله‌های اطراف میدان خراسان، به شبکه حمل‌ونقل زیرزمینی نزدیک‌تر و آسان‌تر می‌شود و دوم اینکه این ایستگاه معماری منحصربه‌فردی دارد.
به‌گزارش همشهری، ساخت ایستگاه 17شهریور در خط7 مترو، از سال94 شروع شده بود و با خط6 مترو نیز تقاطع دارد. حالا با تکمیل چهارمین ایستگاه مترو در دوره فعلی مدیریت شهری، خط7 بیش از پیش به کامل شدن نزدیک می‌شود؛ چرا که تا پایان سال‌جاری، ۲ایستگاه میدان کتاب و شهید دادمان هم در این خط به بهره‌برداری می‌رسند. نکته دیگر اینکه با افتتاح ایستگاه شهدای 17شهریور و جمع‌آوری کارگاه عملیات عمرانی آن، بخش باقیمانده از بلوار قیام، پس از حدود ۹سال، آزادسازی می‌شود و این معبر در شکل جدید خود که به امکانات ویژه‌ای مجهز شده است نیز به‌طور کامل بازگشایی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید