• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 19 خرداد 1401
کد مطلب : 162772
+
-

پیگیری شکایت از سازندگان «عنکبوت مقدس»

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی به همراه جمعی از مدیران این سازمان همزمان با دهه کرامت به دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه قم و دبیر شورای عالی حوزه های علمیه رفت.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این سازمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم ارائه کرد و با اشاره به حواشی جشنواره کن و فیلم عنکبوت مقدس گفت: سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ  اولین موضع‌گیری رسمی خود را علیه این فیلم توهین آمیز همزمان با اختتامیه این جشنواره اعلام کرده است چرا که معتقدیم توهین به مقدسات خط قرمز ماست و بعد از آن سایر نهادها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و طیف های مختلف جامعه نسبت به محتوای مغرضانه این فیلم واکنش نشان داده اند و ما همچنان از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیر موضوع و رفتارهای ضد دینی هستیم.»
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی ضمن اشاره به هتک حرمت امام رضا علیه السلام در فیلم عنکبوت مقدس، ابراز داشت: وزارت ارشاد شکایتی را از طریق مراجع قضایی، نسبت به دست اندرکاران این فیلم پیگیری می‌کند و در تلاشیم از تکرار این گونه موارد جلوگیری کنیم .در شرایط فعلی هجمه ای علیه کلیت سینما پیش آمده که نیاز به مدیریت و مراقبت دارد. سینمای ایران به موهبت فرامین حضرت امام(ره) و رهبری معظم و به برکت انقلاب اسلامی مسیر تحول و استعلایی را پیموده و توانسته افتخارات زیادی برای کشور به دست آورد.
به گفته وی، شاید عده معدودی در داخل یا خارج  مشکل آفرینی و چالش ایجاد کنند که این تعداد در مقایسه با اکثریت و قاطبه خانواده سینما جایگاه و تاثیری ندارند.
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه بدون شک اگر محصولات سینمای ایران نبود، بسیاری از روایت ها در چهار دهه گذشته ناقص می ماند به جایگاه و نقش مهم اجتماعی و فرهنگی سینماگران پرداخت و خاطر نشان ساخت: حتی در جهان امروز که با رشد سریع تکنولوژی های مدرن  مواجه هستیم نقش موثر سینماگران در تولید محتوای صوتی و تصویری را نباید دست کم بگیریم. غرب با بهره‌گیری از همین ابزار در حال گسترش فرهنگ سلطه‌گری خود است.

این خبر را به اشتراک بگذارید