• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 19 خرداد 1401
کد مطلب : 162759
+
-

خبر های کوتاه/حمایت از تیم ملی زنان

خبر های کوتاه/حمایت از تیم ملی زنان

بازیکنان تیم ملی آلمان در بازی با دشمن قدیمی‌شان، انگلیس که با تساوی یک-یک به پایان رسید، با پیراهن طراحی‌شده برای تیم ملی فوتبال زنان این کشور به میدان رفتند تا در آستانه برگزاری یورو۲۰۲۲ زنان (ماه آینده) از این تیم حمایت کنند. آلمان پس از آمریکا و کانادا سومین تیم ملی مردان جهان است که از تیم ملی زنان حمایت کرده. پیش از این آمریکایی‌ها خواهان پرداخت پاداش و دستمزد برابر با مردان به بازیکنان تیم ملی بانوان این کشور شده بودند. کانادایی‌ها هم که بازی دوستانه اخیرشان را به‌دلیل بدقولی فدراسیون فوتبال تحریم کرده بودند، درخواست مشابهی داشتند.

هری کین نزدیک وین
با گلی که هری‌کین مقابل آلمان به ثمر رساند، شمار گل‌های ملی خود را به عدد ۵۰ رساند تا با عبور از رکورد سر بابی چارلتون به‌تنهایی در رده دوم برترین گلزنان تاریخ تیم ملی انگلیس قرار بگیرد. او حالا تنها ۳‌گل تا رسیدن به رکورد وین رونی فاصله دارد؛ وین رونی، ۵۳گل (۱۲۰بازی)، هری کین ۵۰گل (۷۱بازی) و بابی چارلتون ۴۹گل (۱۰۶بازی).

جام‌جهانی با داورهای غیرانسانی
ممکن است در جام‌جهانی قطر وظیفه آفسایدگیری هم از کمک‌‌داورها گرفته شود. فیفا اصرار دارد ربات‌های خط‌‌‌نگه‌دار را در جام‌جهانی پیش‌رو معرفی کند. این سیستم شامل استفاده از ۱۰‌دوربین است که ۲۹‌قسمت از بدن هر بازیکن را اسکن و دنبال می‌کند. نسخه اولیه‌ آن در جام‌ باشگاه‌های جهان و جام کشورهای عربی در 8‌ورزشگاه امتحان شد. مزیت این فناوری اعلام فوری آفساید، حتی سریع‌تر از VAR است.

امارات حذف، استرالیا به پیش 

پس از روشن‌شدن تکلیف آخرین همگروه ایران در جام‌جهانی که این سهمیه با پیروزی یک بر صفر مقابل اوکراین به تیم ملی ولز رسید، تکلیف صعود یک‌تیم دیگر هم در حال روشن‌شدن است. استرالیا و امارات به‌عنوان تیم‌های سوم گروه‌های دوگانه رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی در منطقه آسیا به مصاف هم رفتند و نماینده سابق قاره اقیانوسیه موفق شد حریف آسیایی را ببرد و به پلی‌آف بعدی برود. استرالیا 2 بر یک امارات را با گل‌های جکسون ارواین (۵۳) و کایو (۵۷) در مقابل گل آیدین هروستیچ (۸۴) برد. حالا دوشنبه آینده استرالیایی‌ها باید در پلی‌آف آسیا- آمریکای جنوبی با تیم پنجم آمریکای لاتین که پرو باشد، روبه‌رو شوند. این بازی ساعت23 دوشنبه‌شب در ورزشگاه احمد بن‌علی الریان برگزار می‌شود و تیم برنده راهی جام‌جهانی خواهد شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید