• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 19 خرداد 1401
کد مطلب : 162746
+
-

استقلال و نکونام؛ هر دو نگران

نکونام که برای استقلالی شدن تردید دارد حالا با پیشنهاد سپاهان هم روبه‌رو شده اما شاید بهترین گزینه برای او همان فولاد باشد

یک هفته از شروع مذاکرات مدیران استقلال با جواد نکونام می‌گذرد ولی هنوز هیچ توافقی با این مربی صورت نگرفته و این موضوع تبدیل به یک چالش بزرگ برای آبی‌های پایتخت شده است. استقلالی‌ها بعد از برگزاری جشن قهرمانی، هرگز تصور نمی‌کردند مجیدی به این سرعت تصمیم به جدایی بگیرد و این اتفاق حالا آبی‌ها را برای انتخاب جانشین فرهاد با دردسر بزرگی مواجه کرده است. در این چند روز هم رسانه‌ها خبرهای مختلفی در مورد روند مذاکرات استقلال با نکونام منتشر کردند ولی نقطه مشترک در تمامی خبرها، به توافق نرسیدن این باشگاه با سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان است. هنوز هیچ اتفاق جدیدی در روند مذاکرات رخ نداده ولی باشگاه استقلال در تلاش است تا رضایت نکونام را برای قبول هدایت این تیم جلب کند.

استقلال دنبال گزینه خارجی نیست
استقلال در حالی برای انتخاب سرمربی به چالش خورده که مدیران این باشگاه با توجه به محدودیت زمان و جا نماندن از فصل نقل و انتقالات، علاقه‌ای برای جذب سرمربی خارجی ندارند. این در حالی است که بسیاری از پیشکسوتان این تیم، انتخاب گزینه خارجی بعد از جدایی مجیدی را تصمیمی معقولانه‌تر می‌دانند. با این حال مسئولان استقلال معتقدند که آوردن مربی خارجی در این زمان، دردسرهای خاص خودش را دارد به همین دلیل در تلاش هستند تا هر چه زودتر با نکونام توافق کنند.

نکونام تردید دارد
استقلال از لحاظ مالی در موقعیت خوبی قرار دارد و مدیرعامل باشگاه هم در مذاکراتی که طی چند روز گذشته با این مربی انجام داده، در مورد امکانات، جذب بازیکن و... به نکونام قول داده که هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. با این حال مهم‌ترین مسئله‌ای که نکونام را برای حضور در استقلال به تردید انداخته، قهرمانی این تیم در فصل گذشته و رکورد فوق‌العاده‌ای است که مجیدی از خودش بر جای گذاشته است. حتی برخی از دوستان و هم‌بازی‌های سابق نکونام به این مربی تأکید کرده‌اند که در این شرایط رفتن به استقلال می‌تواند به کارنامه خوب این مربی در چند سال گذشته لطمه بزند. مطمئنا اگر استقلال در شروع فصل جدید با نکونام لغزش داشته باشد، فشار زیادی از سوی رسانه‌ها و هواداران استقلال به این مربی وارد خواهد شد و این موضوع قطعا مورد پسند این مربی نیست. با این حال حضور در استقلال یک موقعیت ویژه است که ممکن است این موقعیت در چند سال آینده برای نکونام فراهم نشود. او هنوز پاسخ قطعی در مورد آمدن یا نیامدن، به مدیران استقلال نداده است.

امیدواری نکونام به حفظ فولاد
کناره‌گیری محرم نویدکیا از سپاهان باعث شد تا روز گذشته خبرهایی درخصوص مذاکره محمدرضا ساکت با نکونام مطرح شود. شاید قهرمان نشدن سپاهان، این تیم را برای نکونام تبدیل به گزینه دلخواهش کند و این در حالی است که برخی نزدیکان این مربی هم خبر می‌دهند که اگر نکونام به استقلال نرود احتمالا در فولاد خواهد ماند. حسن بزرگ ماندن در فولاد این است که نکونام روی تیمش احاطه کامل دارد و حتی می‌تواند با تقویت تیمش، فولاد را برای قهرمانی ببندد. نکونام این روزها مهم‌ترین چهره فوتبالی در ایران است. او از همان ابتدای راه مربیگری، نشستن روی نیمکت استقلال را جزو هدف‌های مهم در ذهنش ترسیم کرده بود ولی نگران فشار کاذبی است که ممکن است رویش ایجاد شود. از طرفی استقلال هم نگران شنیدن پاسخ منفی از سوی نکونام است. آخرین اخبار هم حاکی از آن است که استقلال قصد ندارد زیاد در این موقعیت صبر کند و اگر نکونام پاسخ منفی بدهد، این تیم سراغ گزینه‌های دیگری خواهد رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید