• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 19 خرداد 1401
کد مطلب : 162742
+
-

نکته بازی/ عوضش دلار می‌دهند

داده‌های آماری جالبی در مورد جایگاه استقلال ایران و الاتحاد کلبا، باشگاه اماراتی منتشر شده است. مقایسه این 2 باشگاه از آن جهت مهم شده که فرهاد مجیدی بعد از قهرمان کردن استقلال، از این باشگاه جدا شده و به الاتحادکلبا رفته است. این تصمیم، همین جوری هم عجیب و غریب بود اما حالا داده‌های تحلیلی آن را شگفت‌انگیزتر هم کرده است. آنطور که سایت «فوتبال دیتابیس» در آخرین به روزرسانی خود گزارش کرده، استقلال در رده 168جهان قرار دارد، درحالی‌که الاتحاد کلبا رتبه 2616جهان را به‌خودش اختصاص داده است. این یعنی مجیدی بعد از کسب یک قهرمانی طلسم‌شکن، 2448پله سقوط آزاد داشته که واقعا جای تبریک دارد. خب البته عوضش دلار می‌دهند و تلافی همه اینها درمی‌آید. کلی هم خوش می‌گذرد!

واقعا دست مریزاد آقا یحیی!
لیگ برتر تمام شده، اما یحیی گل‌محمدی همچنان محروم می‌شود! کمیته انضباطی با کلی تأخیر به اتفاقات بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس در اصفهان ورود کرده و علیه یحیی گل‌محمدی حکم داده است. او به‌خاطر ورود به زمین و درگیری لفظی با داور در پایان مسابقه جریمه نقدی شده است. اگر این حکم در تجدید نظر تأیید شود، 2 جلسه محرومیت تعلیقی قبلی گل‌محمدی هم فعال خواهد شد. یحیی در ماجرای اعتراضاتش در دربی تهران، 4 به اضافه 2 جلسه محروم شده بود که وسط اجرای همین حکم، آن داستان اعتراض به داور بازی با ذوب‌آهن پیش آمد و حالا ممکن است 2 جلسه تعلیقی هم فعال شود. خلاصه دست آقا یحیی درد نکند که همه جور تخلف و محرومیت را در کارنامه‌اش ثبت کرد .

صد رحمت به لیگ محلات!
وضعیت فوتبال باشگاهی ایران روزبه‌روز رقت‌بارتر می‌شود. وقتی در لیگ برتر بعضی تیم‌ها زمین ندارند و سرگردان این استان و آن استان هستند تا بازی‌شان را برگزار کنند، معلوم است که در لیگ یک اوضاع چقدر می‌تواند خراب‌تر باشد. در هفته پایانی مسابقات دسته اول، 3بازی مس شهربابک- استقلال خوزستان، پارس‌جنوبی- شهرداری آستارا و استقلال ملاثانی- آرمان‌گهر سیرجان لغو شد، چرا که 3تیم استقلال خوزستان، شهرداری آستارا و آرمان گهر سیرجان در زمین حاضر نشدند تا مسابقات مورد نظر لغو شود. دلیلش هم این است که این تیم‌ها در جدول ابقا شده بودند و مسابقه آخر هیچ تأثیری در سرنوشت آنها نداشت. به همین راحتی این تیم‌ها به‌خودشان اجازه دادند مسابقات را به سخره بگیرند و اصلا به خانه رقبا نروند. صد رحمت به لیگ محلات!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید