• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 17 خرداد 1401
کد مطلب : 162583
+
-

پایان 2سال دوری از تفریحات تابستانی

براساس گفته‌های قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی، یک‌هزار و ۵۱۰ پایگاه برای فراغت تابستانی دانش‌آموزان درنظر گرفته شده است

 با نزدیک‌شدن به روزهای آغازین تعطیلات تابستانی و به پایان رسیدن ایام امتحانات، بچه‌ها باید به‌دنبال تعطیلات و فراغت‌های تابستانی خود باشند. با توجه به اینکه در 2سال گذشته مدارس چندان فعالیتی در حوزه ایام فراغت نداشته و به‌علت شیوع کرونا از هر تجمعی پرهیز می‌کردند، برنامه‌های تابستانی نیز با مدیریت و برنامه‌ریزی خانواده‌ها انجام می‌شد. حالا اما حسین عبادتی، قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی در نشست خبری دیروز که در سازمان دانش‌آموزی برگزار شد، گفته است: با بازگشایی مدارس و کاهش چشمگیر آمار کرونا، امسال برنامه‌های تابستانی برگزار می‌شود. او همچنین درباره اینکه امسال جبران 2سال گذشته خواهد بود، اعلام کرد برنامه‌های گسترده تابستانی برپا خواهد شد.
اما این برنامه‌ها شامل چه مواردی می‌شود و واقعا چقدر گسترده است؟ عبادتی با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۱۰ پایگاه اوقات‌فراغت دانش‌آموزی پیش‌بینی شده است، گفت: ۷۲۵ پایگاه اوقات‌فراغت ویژه دانش‌آموزان دختر و ۷۲۵ پایگاه نیز ویژه دانش‌آموزان پسر است که یک‌هزار و۵۱۰ مدیر و 6هزار و 40مربی در این پایگاه‌ها با هدف ارتقای مهارت زیست اجتماعی دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند. او با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی افزود: نمی‌خواهیم ظرفیت مجازی را از دست بدهیم؛ چراکه هزینه‌هایی برای آن شده است و قصد داریم ظرفیت شاد را تبدیل به ظرفیت پرورشی و تربیتی کنیم که در این راستا ۲۱پویش را تعریف کرده‌ایم. عبادتی از برنامه دیگری با عنوان برگزاری اردوهای دانش‌آموزی نام می‌برد و می‌گوید: امسال تلاش کردیم تمرکز از تهران برداشته شود که نخستین برنامه، اردوی سبلان است. در این برنامه قرار است دانش‌آموزان پیشتاز به سمت قله سبلان بروند و به آن صعود کنند. قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: از سویی هفته آینده اردوی یک‌هزار و 300دانش‌آموز عشایر در مشهد انجام می‌شود. در این برنامه آموزش‌های تشکیلاتی و مهارتی ارائه می‌شود. او درباره اهمیت و نقش قرآن و آموزش‌های قرآنی معتقد است که باید مجالس تلاوت قرآن در مدارس احیا شود. عبادتی با بیان اینکه با اسامی پرطمطراق و غیرواقعی، ارتباط خوبی ندارد، تأکید می‌کند: اینکه کارگروه و قرارگاه ایجاد کنیم و اقدامی نشود، فایده‌ای ندارد، بلکه باید کار انجام شود؛ هم‌اکنون بخشی از جامعه از فعالیت‌های تربیتی ‌بهره‌ای نمی‌برند؛ مثل اردوگاه‌ها. تلاش ما این است که اردوگاه‌های نیمه‌کاره را تکمیل و تجهیز کنیم. او اضافه می‌کند: رسانه‌ها نیز باید رصد و در مقایسه‌ای اعلام کنند چند نفر از مسئولان در مأموریت کاری مصدوم شده و چند نفر دانش‌آموز در اردوهای دانش‌آموزی آسیب دیده‌اند؟ سپس ادامه می‌دهد: آیا می‌شود مطلق جلوی سانحه را گرفت؟ جواب منفی است، اما باید ایمنی کاملا رعایت شود.
قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی درباره ورود این سازمان به بوفه مدارس و لباس فرم دانش‌آموزی نیز می‌گوید: رسالت سازمان دانش‌آموزی تغذیه سالم و پوشش دانش‌آموزی نیست، بلکه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و ارتقای مهارت‌های زیست اجتماعی است‌. او ادامه می‌دهد که زمانی، بوفه به سازمان دانش‌آموزی داده شد. در آن دوران سود حاصل از این واگذاری به مدرسه می‌رسید، اما گفتند در این‌باره اما و اگرهایی مطرح شد. در همان زمان بود که اعلام کردیم آماده مشارکت در تغذیه سالم و لباس فرم دانش‌آموزی هستیم. او اضافه می‌کند: برخی استان‌ها این پیشنهاد را پذیرفتند.
عبادتی درباره آمار سازمان دانش‌آموزی، گفت: ۳میلیون و ۷۰۰هزار نفر عضو دانش‌آموزی، ۱۳۰هزار مربی و ۶۰هزار خبرنگار دانش‌آموز داریم که البته ۴هزار خبرنگار دانش‌آموز به‌صورت فعال و نیمه‌فعال همکاری می‌کنند. ناگفته نماند هم مربیان و هم دانش‌آموزان به‌صورت افتخاری فعالیت می‌کنند و یک ریالی نمی‌گیرند. او از برگزاری کنگره ملی ۳۱۳ در اسفند امسال در تهران خبر داد و گفت: ‌در ۳۱۳ شهر، شخصیت و مفاخر ملی و فرهنگی توسط دانش‌آموزان برگزیده معرفی می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید