• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 17 خرداد 1401
کد مطلب : 162557
+
-

پورعلی‌گنجی بست، سروش هم می‌آید

یحیی گل‌محمدی در حال بستن تیمی پرستاره برای سرخپوشان است تیمی که البته میانگین سنی بالایی خواهد داشت

پورعلی‌گنجی بست، سروش هم می‌آید

پرسپولیس بعد از جذب علیرضا بیرانوند، ظهر دیروز از دومین خرید رسمی‌اش در فصل نقل‌وانتقالات رونمایی کرد و با مرتضی پورعلی‌گنجی قرارداد بست. در روزهایی که هیچ‌کدام از باشگاه‌های لیگ برتری فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات را آغاز نکرده‌اند، باشگاه پرسپولیس اقدام به جذب بازیکنان مورد‌نظر کادر فنی کرده و این اتفاق با استقبال هواداران این تیم هم روبه‌رو شده است. یحیی گل‌محمدی در فصلی که گذشت به‌شدت از سوی رسانه‌ها و هواداران پرسپولیس بابت جذب بازیکنان بی‌کیفیت مورد انتقاد قرار گرفت؛ موضوعی که حتی صدای رامین رضاییان را هم در یک برنامه زنده درآورد. حالا سرمربی سرخ‌ها هم با فشارهایی که در این مدت روی او ایجاد شده، رویه متفاوتی را در پیش گرفته و در همین ابتدا 2ستاره ملی‌پوش را به خدمت گرفته است.

     پرسپولیس، هفتمین تیم پورعلی‌گنجی
پورعلی‌گنجی در نیم‌فصل لیگ چهاردهم با ترک نفت تهران به تیانجین پیوست و سپس در السد هم‌‌تیمی ژاوی شد. او برای یوپن بلژیک، العربی قطر و شنژن چین هم بازی کرد و حالا پرسپولیس هفتمین تیم دوران حرفه‌ای پورعلی‌گنجی است. هر‌چند این بازیکن در یک سال گذشته به‌دلیل مصدومیت و جراحی از ناحیه رباط صلیبی از میادین فوتبال دور بوده ولی اگر همان مدافع همیشگی باشد، قطعا مهره‌ای قابل‌اطمینان در خط دفاعی خواهد بود. اوج درخشش پورعلی‌گنجی در جام ملت‌های استرالیا و با پیراهن تیم ملی ایران بود. او بعد از مصدومیت زانو دیگر پیشنهاد خارجی نداشت و در نهایت با عقد قرارداد دوساله پرسپولیس را انتخاب کرد تا دوباره با گل‌محمدی کار کند.با توجه به اینکه علیرضا بیرانوند و مرتضی پور‌علی‌گنجی از خارج از کشور به لیگ برتر آمده‌اند، جزو سهمیه لیگ برتری محسوب نمی‌شوند و پرسپولیس هنوز فرصت جذب 7بازیکن از لیگ برتر ایران را خواهد داشت. پورعلی‌گنجی در حالی به پرسپولیس اضافه شده که هنوز وضعیت سیدجلال حسینی برای ماندن یا جدایی از این تیم مشخص نیست. این در حالی است که گفته می‌شود علیرضا ابراهیمی و حنانوف نیز از این تیم جدا خواهند شد.

    یحیی دنبال مهاجم تراز اول
یکی از چالش‌های پرسپولیس در فصل گذشته نداشتن یک مهاجم گلزن بود و حالا گل‌محمدی به شکل جدی درصدد جذب 2مهاجم گلزن است. مذاکرات پرسپولیس با سجاد شهباززاده نتیجه خاصی در پی نداشته و این در حالی است که شایعه شده گادوین منشا هم در لیست گل‌محمدی حضور دارد. البته یکی از مربیان پرسپولیس به همشهری خبر داد که کادر فنی در حال بررسی شرایط چند مهاجم خارجی است که به آنها معرفی شده‌اند. پرسپولیس در خط حمله بازیکنانی مثل عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی را هم در اختیار دارد که هنوز تکلیف ماندن یا جدایی آنها مشخص نشده است.

    سرلک قصد جدایی ندارد
مدیرعامل پرسپولیس هفته گذشته در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد که قرار بود سرلک برای مذاکره به باشگاه پرسپولیس بیاید، ولی در نهایت از تصمیم خود منصرف شد. با این حال، آخرین اخبار حاکی از آن است که باشگاه پرسپولیس و مدیر برنامه‌های سرلک در مورد کلیات قرارداد با یکدیگر به توافق رسیده‌اند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این بازیکن به‌زودی قراردادش را با سرخپوشان تمدید خواهد کرد. از طرفی باشگاه پرسپولیس با احسان پهلوان و سیامک نعمتی هم در حال مذاکره است تا قرارداد آنها را تمدید کند.

    سروش نزدیک به پرسپولیس؟
یکی دیگر از گزینه‌های مورد‌نظر پرسپولیس سروش رفیعی است؛ بازیکنی که در چند سال گذشته بحث حضورش در پرسپولیس مطرح بود ولی بنا به دلایلی منتفی شد. سروش به برخی از هم‌تیمی‌هایش در تیم ملی گفته که قرار است فصل آینده به پرسپولیس برود و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، احتمال بازگشت رفیعی به پرسپولیس زیاد است. نکته مهم در مورد پرسپولیس میانگین سنی بالای این تیم است؛ موضوعی که باید دید کادر فنی سرخ‌ها چه واکنشی نسبت به آن خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید