• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 17 خرداد 1401
کد مطلب : 162544
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/gJABk
+
-

پشت‌ خط‌زن/مدرس بهتر نبود؟

جمشید حمیدی-کارشناس والیبال

مدرس بهتر نبود؟
برگزاری کلاس مربیگری سطح2 بین‌المللی در ارومیه از چند جهت جالب توجه بود. اول اینکه سعید معروف با تبصره و نامه فدراسیون وارد این کلاس شد. معروف بدون اینکه در کلاس سطح پایین‌تر حاضر شده باشد توانست در این کلاس شرکت کند. جالب‌تر این بود که آقاسعید گاهی هم در نقش مدرس ظاهر می‌شد. هر شرکت‌کننده در این کلاس حدود 7میلیون تومان پرداخت کرده بود. برخلاف مقررات FIVB به جای 25نفر، 45نفر در این کلاس حضور داشتند. مدرس این کلاس چنگیز آکار ترکیه‌ای بود. برای این همه علاقه‌مند که حاضر شده‌اند سر این کلاس شلوغ گران بنشینند، بهتر بود حداقل مدرس بزرگ‌تری می‌آوردند.

 تیم در خواب
اردوی تیم ملی والیبال در صربستان با اتفاقات عجیبی همراه شد. سوای 2‌شکستی که تیم بهروز عطایی مقابل تیم ملی صربستان داشت، ماجرای جدایی توتولو، مربی ایتالیایی از ایران غیرمنتظره بود. دوستان می‌گویند او را برکنار کردیم و خودمان نخواستیم با او کار کنیم. توتولو هم در پستی اعلام کرده است که خودش استعفا داده. حالا فرقی نمی‌کند کدامشان درست می‌گویند، مهم این است که چرا تیم در شروع کار دچار مشکل شد؟ اما مهم‌تر از کنار رفتن توتولو، جا ماندن تیم ملی از پرواز بود. این دیگر نورعلی‌نور بود. قدیم‌ها 2‌بازیکن در فرودگاه دوبی به خواب مصلحتی رفته بودند اما اینکه کل تیم در خواب بماند، رکورد جدیدی است که در والیبال ایران به ثبت رسیده.

ما کجاییم
نیمیر عبدالعزیز که با کلی حرف ‌و ‌حدیث و دستمزدی که مبلغش مشخص نشد، به پیکان پیوسته بود تا این تیم چندملیتی را به قهرمانی آسیا برساند، با تیم هالک‌بانک ترکیه قرارداد بسته است و فصل آینده در لیگ این کشور بازی می‌کند. نمی‌شد به جای نمایش یک‌هفته‌ای، نیمیر برای یک فصل به ایران می‌آمد؟ باشگاه‌های والیبال ما مصرف‌گرای صرف شده‌اند؛ پول دارند و نمی‌دانند کجا و چگونه خرج کنند. لطفا سری به همین کشور ترکیه بزنید و باشگاه‌داری حرفه‌ای را از آنها بیاموزید. فقط گرفتن مشاور رسانه‌ای گره‌گشا نخواهد بود. باشگاه‌داری دانش می‌خواهد، ما کجای دنیای حرفه‌ای هستیم؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید