• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16234
+
-

آمار کودکان کار و خیابان رو به افزایش است

باوجود اینکه سال‌هاست طرح‌های مختلفی در راستای حمایت و ساماندهی کودکان کار در ایران در حال اجراست اما کارشناسان معتقدند جمعیت کودکان کار در کشورمان رو به افزایش بوده که البته بخش مهمی از آنها (حدود 60درصد) را کودکان اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند.

طاهره پژوهش- نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق کودکان- در گفت‌وگو با ایسنا گفت: متأسفانه با وجود آنکه در سطح جهان آمار کودکان کار رو به کاهش بوده اما در ایران شاهد افزایش تعداد کودکان کار هستیم و تا زمانی که ساختارهای اقتصادی کشور اصلاح و فقر ریشه‌کن نشود، این روند ادامه خواهد داشت.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق کودکان در ادامه ضمن تأکید بر اینکه مسئله کودکان کار باید مسئله همه باشد و باید بدانیم بدون همکاری همه جانبه این معضل در کشور حل نخواهد شد، افزود: چنانچه بخواهیم کودکی را از چرخه تولید خارج کنیم، باید درک صحیحی از شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور داشته باشیم.

متأسفانه کودکان کار درحال حاضر هزینه اجاره خانه و معیشت خانواده خود را تأمین می‌کنند و اگر کار را از آنها بگیریم به‌طور کلی از صحنه روزگار محو خواهند شد؛ به همین دلیل است که مسئولان باید در جهت اصلاح ساختارها اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید