• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 10 خرداد 1401
کد مطلب : 162154
+
-

کوتاه از حادثه/شهادت سرباز در فرار قاچاقچیان

فرار قاچاقچیان با ایجاد تونل دود در خراسان رضوی، باعث واژگونی خودروی پلیس و شهادت سرباز جوان شد. به‌گزارش همشهری، این حادثه روز یکشنبه در شهرستان قائنات استان خراسان رضوی رخ داد. آن روز مأموران پلیس در راستای مبارزه با قاچاقچیان سرگرم گشتزنی در محور کاخک به قائن بودند که به یک خودروی سواری مشکوک شدند. آنها که برای بررسی موضوع به راننده دستور ایست داده بودند اما این مرد به محض مشاهده خودروی پلیس به سرعتِ ماشین افزود و اقدام به فرار کرد. مأموران شروع به تعقیب خودروی مرموز کردند تا اینکه لحظاتی بعد اتفاق عجیبی رخ داد؛ اتفاقی که عمدتا از سوی قاچاقچیان برای فرار از دست پلیس رخ می‌دهد. ماجرا از این قرار است که قاچاقچیان خودروی خود را به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند که هنگام تعقیب و گریز و فرار از دست پلیس، با استفاده از مواد دودزا، تونلی از دود پشت سر ماشین به‌وجود می‌آورد تا مأموران پلیس که در تعقیب آنها هستند نتوانند به عملیات تعقیب ادامه دهند. روز یکشنبه، قاچاقچیانی که در حال فرار از دست مأموران پلیس قائنات بودند نیز با استفاده از همین شگرد، تونلی از دود ایجاد کردند و همین باعث شد که خودروی انتظامی واژگون شده و یکی از مأموران پلیس به‌همراه سرباز علی شبانی، مجروح و دچار آسیب‌دیدگی شوند. آنها در ادامه برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند اما متأسفانه با وجود تلاش تیم پزشکی سرباز علی شبانی به‌علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نایل آمد. به‌دنبال این حادثه دستورات ویژه برای شناسایی و دستگیری عاملان این اقدام شرورانه صادر شده و بررسی سرنخ‌های به‌دست‌آمده برای دستگیری قاچاقچیان فراری ادامه دارد.

مرگ غم انگیز پسر 4ساله در ماشین
درحادثه‌ای تلخ پسربچه 4ساله که سرش را از پنجره ماشین پدرش بیرون برده و به‌دلیل سهل‌انگاری پدر و خفگی جانش را از دست داد. به گزارش همشهری، روز شنبه هفتم خرداد ماه گزارش مرگ پسربچه 4ساله‌ای داخل یک خودروی پژو پارس به بازپرس ویژه قتل تهران گزارش شد. حادثه در یکی از خیابان‌های شرق تهران رخ داده بود و تحقیقات نشان می‌داد که پسر بچه سوار بر ماشین پژوی پدرش شده تا برای خرید به فروشگاهی در شرق تهران بروند. پس از آنکه پدر به مقابل فروشگاه رسید توقف کرد و بعد از خاموش کردن ماشین، ‌پیاده شد و به سمت فروشگاه حرکت کرد. درحالی‌که پسرش سر خود را از پنجره بیرون آورده و در حال تماشای اطراف بود، پدر ریموت ماشین را زد تا درهای خودرو قفل شود. همین اتفاق باعث شد که شیشه‌ها بالا بروند و با فشار آوردن به گردن کودک، باعث مرگ تلخ او شوند. این حادثه در شرایطی رخ داده بود که  پدر کودک متوجه درخواست کمک‌خواهی فرزندش نشده بود. با دستور بازپرس ویژه قتل، جسد این کودک به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

سقوط اسرارآمیز از طبقه هشتم خوابگاه دانشجویی
سقوط دانشجوی 20ساله از طبقه هشتم خوابگاه دانشجویی، ‌تیم جنایی پایتخت را در برابر یک معما قرار داده است.
به گزارش همشهری، شامگاه یکشنبه هشتم خرداد گزارش مرگ اسرارآمیز پسری جوان به قاضی محمد حسین زارعی، کشیک جنایی پایتخت اعلام شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که پسری 20ساله از طبقه هشتم خوابگاه دانشجویی در خیابان ولیعصر که مربوط به دانشگاه امیرکبیر بوده به پایین سقوط کرده و جان باخته است. در ادامه تحقیقات مشخص شد که متوفی دانشجوی رشته ریاضی و اهل یکی از شهرستان‌ها بود.  آنطور که دوستان وی می‌گفتند، قربانی شب حادثه برای هواخوری به مقابل پنجره راهرو رفته و روی آن نشسته بود و حتی یکی از دانشجویان به او گوشزد کرده بود که کارش خطرناک است اما وی توجهی نکرده بود. پس از آن نیز ناگهان به پایین سقوط کرده  و جان باخته بود. با این اطلاعات جسد متوفی به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

قتل 2مرد بر سر اختلاف شخصی 
مرد مسلح که بر سر اختلافات شخصی 2سرنشین یک خودروی پژو را در شهر محمدیه قزوین به ضرب گلوله به قتل رسانده است تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت.
به گزارش همشهری، این حادثه عصر یکشنبه گذشته در کمربندی شرقی شهر محمدیه رخ داد. از لحظاتی قبل از حادثه یک خودروی پژو 405با 2سرنشین مقابل یک مغازه مکانیکی پارک کرده بود که 2مرد سوار بر موتور، به آن نزدیک شدند. یکی از موتورسواران از موتور پیاده شد و به‌طرف خودروی پژو رفت. او بی‌آنکه سرنشینان ماشین پیاده شوند شروع به مشاجره لفظی با آنها کرد و در همین هنگام سلاحی از زیر پیراهنش بیرون کشید و شروع به تیراندازی کرد. هدف نخست او راننده پژو بود که در همان لحظات اولیه به ضرب گلوله به قتل رسید. سرنشین دیگر پژو با دیدن این صحنه از ماشین پیاده شد و قصد فرار داشت اما مرد مسلح ابتدا گلوله‌ای به پای او و سپس گلوله‌ای به سر وی شلیک کرد و او را نیز به قتل رساند. او سپس به سمت موتورسیکلتی رفت که همدستش پشت فرمان آن نشسته بود و سوار موتور شد و هر دو متواری شدند.
شاهدان حادثه که با دیدن این جنایت به وحشت افتاده بودند پلیس را خبر کردند اما مأموران وقتی به آنجا رسیدند که اثری از عامل جنایت و همدستش نبود. به‌گفته مصطفی کرمی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب شهر محمدیه، با اعلام وقوع این جنایت سریعا مسئولان قضایی و مأموران پلیس در محل وقوع جرم حاضر شده و در بررسی صحنه جرم و خودروی مقتولان یک قبضه سلاح گرم و یک اسلحه قلابی از نوع پلاستیکی کشف شد. وی افزود: براساس اطلاعات به‌دست آمده در تحقیقات اولیه مشخص شده که انگیزه این جنایت، خصومت و عداوت شخصی بوده و شناسایی قاتلان به‌صورت ویژه در دستور کار مقامات قضایی و کارآگاهان پلیس قرار دارد و تمامی دستورات قضایی لازم نیز در این رابطه صادر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید