• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 9 خرداد 1401
کد مطلب : 161983
+
-

گل‌زن/درخشش لژیونرها

درخشش لژیونرها

هفته‌ گذشته هفته‌ درخشش لژیونرهای ایرانی بود. لیگ برتر فوتسال زنان انگلستان یکشنبه با قهرمانی بیرمنگام به پایان رسید و یگانه خلیلی، لژیونر ایرانی تیم هلوسیا نیز در نخستین فصل حضورش در یک تیم اروپایی نایب‌قهرمانی را در این لیگ تجربه کرد. تیم ملی فوتسال زنان کویت نیز در نخستین تورنمنت رسمی خود توانست عنوان نایب‌قهرمانی را به‌دست بیاورد، تیمی که سرمربی و مربی دروازه‌بانانش ایرانی هستند. شهرزاد مظفر و زهرا باورسار سپتامبر۲۰۱۸ با فدراسیون فوتبال کویت برای تشکیل تیم ملی فوتسال زنان این کشور قرارداد بستند تا فوتسال زنان را در این کشور راه‌اندازی کنند. آنها در نخستین تورنمنت رسمی خود در جام خلیج‌فارس شرکت کردند و با قبول شکست 2 بر یک از بحرین نایب‌قهرمان شدند.

جنجال در البرز
تیم فوتبال زنان البرز در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال با 2گل بازیکنان گیلانی خود 2 بر یک ملوان را شکست داد. اما این بازی با حاشیه‌هایی‌ همراه بود، ازجمله با مسئله همیشگی ورود مردان به ورزشگاه محل بازی زنان! معصومه جهانچی، سرمربی ملوان در گفت‌وگو با رسانه‌ها ماجرا را اینطور شرح داد: «پزشک و مربی ما مرد هستند که در بیشتر بازی‌ها حضور دارند و پس از انجام وظایف‌شان به قسمت ویژه می‌روند. ولی در بازی با البرز حراست ورزشگاه با صدای بلند پشت در رختکن خواست که پزشک تیم بیرون برود.» این در حالی بود که راننده آمبولانس و پزشک‌یارهای حاضر در ورزشگاه همگی مرد بودند.

ریه یدکی
دیدار پالایش‌گاز ایلام و ملی‌پوشان شهرکرد از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال زنان در حالی در ورزشگاه عدالت ایلام برگزار شد که شاخص آلودگی در این شهر بالا بود و بانک‌ها، مدارس و اماکن دولتی تعطیل شدند. ولی سازمان لیگ برای بر هم نخوردن برنامه‌هایش، با وجود هشدار داور و کمیته داوران بازی را برگزار کرد. در ویدئوهای منتشرشده از این بازی مشخص است که داوران به‌دلیل آلودگی شدید هوا با ماسک خود را گرم می‌کنند. نکته دیگر، نبودِ دید کافی برای بازیکنان و داوران در این بازی بود. چون بازی از لحاظ رده‌بندی اهمیت خاصی برای سازمان لیگ نداشت، آن را برگزار کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید