• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 9 خرداد 1401
کد مطلب : 161977
+
-

نکته بازی/ بگذارید 2 سال دیگر اعلام کنید

10روز از وقایع عجیب و باورنکردنی ورزشگاه تبریز گذشته؛ حوادثی که باعث شد دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس نیمه‌تمام بماند. انتظار می‌رفت فدراسیون فوتبال در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این بازی اقدام کند اما تا‌کنون چنین اتفاقی رخ نداده است. جالب‌تر اینکه حالا آقایان اعلام کرده‌اند حکم مربوط به آن مسابقه در پایان فصل اعلام خواهد شد! این همه تأخیر و تعلل واقعا جای سؤال دارد. تصاویر تلویزیونی و حتی دوربین مداربسته که موجود است، کادر داوری و ناظر بازی هم که گزارش خود را داده‌اند؛ پس چرا اینقدر لفتش می‌دهید؟ منتظر چه هستید؟ به‌طور قطع یکی از دلایل تکرار تخلفات در فوتبال ایران، همین است که احکام در اسرع وقت با شدت و بازدارندگی کافی صادر نمی‌شوند و می‌گذارند موضوع «سرد» شود.

فقط غیرممکن، غیرممکن است
این روزها بازار شایعات نقل‌وانتقالاتی حسابی داغ است و از هر سو زمزمه‌ای به گوش می‌رسد. یکی از این حرف و حدیث‌ها هم مربوط می‌شود به‌احتمال حضور گادوین منشا در پرسپولیس. می‌گویند یحیی گل‌محمدی نام مهاجم مس رفسنجان و آقای گل فعلی لیگ برتر را در فهرست خریدهایش قرار داده است؛ آنچه که اگر صحت داشته باشد واقعا عجیب است. منشا، 4فصل پیش به پرسپولیس پیوست، همان سال آن گل معروف به الدوحیل را زد، بعد در لیست مازاد برانکو قرار گرفت و به استقلال رفت. آنجا کلا فقط یک گل زد و بعد هم در عجمان امارات، گل‌گهر و مس رفسنجان حضور یافت. حالا اینکه دوباره پرسپولیس سراغ چنین بازیکنی برود عجیب است، هرچند بارها ثابت شده در فوتبال ایران چیزی به اسم «غیرممکن» وجود ندارد.

دستاوردی دیگر
سردرگمی تاریخی و بی‌نظیر در فدراسیون فوتبال باعث شده بازیکنان این تیم چاره‌ای غیراز انتقاد مستقیم و آشکار از شرایط تیم ملی پیش روی خود نبینند. در همین راستا مهدی طارمی هم توییت کوتاهی گذاشت و به فدراسیون فوتبال طعنه زد. این توییت علاوه بر ایران، در خود پرتغال هم بازتاب وسیعی داشت. چند رسانه مطرح ورزشی در آن کشور دیدگاه طارمی را بازتاب دادند و با تعجب در مورد شرایط وخیم تیم ملی ایران سخن گفتند. به این ترتیب افتخار و دستاوردی دیگر برای مدیران فوتبال ایران رقم خورد و آن طرف دنیا هم قشنگ فهمیدند اینجا چه خبر است! بازیکنی مثل مهدی طارمی زحمت می‌کشد و یک تنه در پرتغال برای فوتبال ایران حسن شهرت ایجاد می‌کند، اما بی‌کفایتی این آقایان همه رشته‌ها را پنبه می‌کند. افسوس.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید