• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 4 خرداد 1401
کد مطلب : 161671
+
-

خبر‌ها/افزایش قیمت نهاده‌های تولید ماهی

افزایش قیمت نهاده‌های تولید ماهی
سرپرست معاونت توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات گفت: نرخ خوراک آبزیان30تا 35درصد افزایش پیدا کرده ‌ که بر قیمت تمام‌شده محصول تأثیر خواهد گذاشت. مرتضی افراسیابی، با بیان اینکه سهم آبزیان از دریافت نهاده‌های یارانه‌دار ناچیز بود، افزود: سهم سازمان شیلات در برداشت و استفاده از نهاده‌های یارانه‌دار وزارت کشاورزی ماهانه یک تا 2درصد بود، به‌عنوان مثال با توزیع500هزار تن نهاده‌ یارانه‌داردام، طیور و آبزیان، 5هزار تن از کنجاله سویا به آبزی‌پروران تزریق می‌شد.

کاهش حجم قاچاق در بازار لوازم خانگی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه، گفت: به همه تولید‌کنندگان ابلاغ شده که کالا‌های تولیدی باید با کد شناسه و کد رهگیری از درب کارخانه توزیع شود.اکبر پازوکی افزود: سالی که واردات آزاد بوده میزان کالای قاچاق 2.2میلیارد دلار بود و با اطلاعات  و آماری که ارائه شده هم‌اکنون این میزان به 1.4میلیارد دلار کاهش پیدا کرده که نشان‌دهنده این است تولید‌کننده داخلی حجم تولید را افزایش داده و سطح عرضه کالای ایرانی در حال افزایش و جایگزینی است.

ارزش بلوک سهام ایران خودرو و سایپا
رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: مبنای ارزشگذاری سهام ایران خودرو و سایپا، قیمت تابلو به همراه اضافه ارزش بلوکی است که با توجه به  با نقدشوندگی این سهم‌ها، قیمت نهایی بسیار بیشتر از قیمت روی تابلو خواهد بود. حسین قربان‌زاده افزود: ۵درصد سهام ایران خودرو و ۱۷درصد سهام شرکت سایپا، سهام مستقیم دولت در این دو شرکت است. وی با بیان اینکه بیش از ۲۰درصد شرکت ایران خودرو و بیش از ۳۰درصد شرکت سایپا، سهام تودلی این شرکت‌ها هستند، اعلام کرد: به تازگی وزارت صمت با همکاری خود شرکت‌ها در تلاش است تا این سهام تودلی را به فروش برساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید