• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16164
+
-

ترزا می: اروپایی‌ها در بروکسل بسته پیشنهادی آماده کرده‌اند

ترزا می: اروپایی‌ها در بروکسل بسته پیشنهادی آماده کرده‌اند

رئیس‌جمهور، حفظ برجام بدون آمریکا را امکان‌پذیر اما بدون حضور و تأمین منافع ایران، آن را غیرممکن خواند و با تأکید بر نقش مهم اتحادیه اروپایی در این مقطع حساس، اظهارداشت: منافع تهران در برجام باید به‌طور دقیق و صریح، تضمین شود و تا زمانی که منافع ایران تأمین و تضمین باشد، به آن پایبند خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی ترزا می‌، نخست‌وزیر بریتانیا با وی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با پایبندی به برجام، تأمین منافع ملی خود را دنبال می‌کند، گرچه متأسفانه طرف‌های مقابل در اجرای تعهدات خود، عملکرد رضایت‌بخشی نداشته‌اند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه زمان اتحادیه اروپا برای حفظ برجام و تضمین منافع ایران، محدود است، اظهار داشت: منافع ایران در موضوعات و مسائل مهم مرتبط با برجام مانند فروش نفت، گاز، پتروشیمی و روابط بانکی و سرمایه‌گذاری باید به‌طور شفاف مشخص و تضمین شود.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده 3 کشور اروپایی در حفظ برجام، مقاومت اروپا را در برابر تحریم‌های ثانویه آمریکا، حرکتی شجاعانه و موجب حفظ جایگاه و اعتبار جهانی اروپا برشمرد.

 رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه حفظ امنیت خاورمیانه برای ایران و جهان بسیار مهم است، تأکید کرد: برای حفظ امنیت این منطقه، همه کشورها باید تلاش کنند.

نخست‌وزیر بریتانیا نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از پایبندی ایران به حفظ برجام، تأکید کرد: هدف اتحادیه اروپا حفظ برجام است و ما با همکاران اروپایی، تمام تلاش خود را برای حفظ آن و بهره‌مندی ایران از مفاد این توافق به‌کار می‌گیریم.

ترزا می به نشست روز سه‌شنبه وزرای خارجه 3 کشور اروپایی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه ایران در بروکسل اشاره کرد و گفت: در این نشست کشورهای اروپایی بسته‌ای از پیشنهادها برای حفظ برجام آماده کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید