• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 4 خرداد 1401
کد مطلب : 161628
+
-

6شهریور؛ انتخاب رئیس جدید کمیته

دیروز صالحی‌امیری از همکارانش در مجمع کمیته ملی المپیک خداحافظی‌ کرد

منهای فوتبال
6شهریور؛ انتخاب رئیس جدید کمیته

زمان برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک مشخص شد؛ روز ششم شهریور و بعد از پایان بازی‌های کشورهای اسلامی رئیس جدید کمیته انتخاب می‌شود. قرار بود انتخابات مهرماه و بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار شود اما بعد از اینکه مشخص شد این بازی‌ها امسال برگزار نمی‌شود، هیأت اجرایی 2 تاریخ را برای برگزاری مجمع انتخاباتی پیشنهاد داد؛ یکی‌دوم تیر و دیگری 30مرداد و چند روز بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی. دیروز قبل از انجام رأی‌گیری، هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو تاریخ 6شهریور را به جای 30مرداد پیشنهاد داد: «بعد از بازی‌ها فرصت بیشتری برای انتخابات هست.» تأکید ساعی این بود که انتخابات بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی برگزار شود. آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو هم حرف‌های ساعی را تأیید کرد. از 60عضو مجمع که در رأی‌گیری شرکت کردند، 41نفر به انتخابات روز 6شهریور رأی دادند. 15نفر هم نظرشان این بود که انتخابات 20تیر برگزار شود.
دیروز هم مثل مجمع اسفندماه، معترض اصلی علیرضا دبیر بود. انتخابات باید 17اسفند برگزار می‌شد اما به تشخیص اعضا به بعد از بازی‌های آسیایی موکول شد. دبیر که پیش از این اصرار داشت انتخابات سر موعد برگزار شود، دیروز هم گفت:‌‌« اگر در آن مجمع رأی‌گیری درست انجام می‌شد، حالا 6ماه جلوتر بودیم.» دبیر باز هم به اعضای هیأت اجرایی کنایه زد: «خوش‌‌استقبال و بدبدرقه نباشیم و ‌شأن آقای صالحی‌امیری (رئیس کمیته ملی المپیک) را حفظ کنیم. همین که او جلوتر از هیأت اجرایی‌اش حرکت می‌کرد، نشان از توانمندی او‌ست. از بعضی از اعضای هیأت اجرایی هم که فقط به‌دنبال منافع فدراسیون خودشان نبودند، تشکر می‌کنم.» این صحبت‌های دبیر با واکنش مجید شایسته همراه شد. شایسته در حالی عضو هیأت اجرایی است که فدراسیونی ندارد. دبیر به این بهانه که «زودتر رأی‌گیری‌ کنید تا به کارمان، ورزش، برسیم.» رأیش را به امانت به صالحی داد و جلسه را ترک کرد. قبل از رأی‌گیری شایسته به این بهانه از او انتقاد کرد: «دبیر مثل جلسه گذشته، امروز هم به همه اعضای هیأت اجرایی بی‌احترامی کرد و جلسه را ترک کرد. اگر ما امروز اینجا نشسته‌ایم به‌خاطر این است که اعضای اجرایی به ما رأی دادند.»
دبیر قبل از ترک جلسه به کیکاووس سعیدی، دبیر‌کل کمیته ملی المپیک هم طعنه‌ای زد. وقتی دبیر صحبت می‌‌کرد، سعیدی تذکر داد که زودتر حرف‌هایش را تمام کند. دبیر هم در جواب گفت: «شانس آوردیم برق رفت وگرنه شما نیم‌ساعت هم می‌خواستید روی پاورپوینت صحبت کنید.» جلسه دیروز که با تأخیر نیم‌‌ساعته شروع شده بود، چند باری هم به‌خاطر قطعی برق به مشکل خورد.
دیروز امیررضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک آخرین جلسه‌‌اش را مدیریت کرد و این فرصتی بود تا او از اعضای مجمع خداحافظی کند. صالحی‌امیری از همه تشکر کرد و حلالیت خواست و برای جانشین خودش هم توصیه‌ای داشت: «هر‌کس که بعد از من روی این صندلی نشست، این را بداند که همانطور که نمی‌شود یک لشکر را با چند فرمانده اداره کرد، ورزش را هم نمی‌شود با چند مدیر اداره کرد. مدیریت اصلی ورزش با وزیر است. این حرف را در مجمع پایانی می‌زنم و این سخن از روی نیاز نیست.» صالحی‌امیری این حرف را در حضور حمید سجادی، وزیر ورزش زد؛ کسی که گفته می‌شود یا با حفظ سمت رئیس بعدی کمیته خواهد بود یا با ترک وزارتخانه نامزد ریاست کمیته می‌شود.
موضوع دیگری که در این جلسه بررسی شد، اصلاح آیین‌نامه انتخاباتی بود. کمیته بین‌المللی المپیک 9 ایراد به آیین‌نامه گرفته بود. این موارد مطرح و برای اصلاح رای‌گیری شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید