• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 31 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161216
+
-

شهردار تهران در حاشیه ورود ون‌های‌ ویژه به ناوگان خدمات‌رسانی به معلولان و جانبازان اعلام کرد

مناسب‌سازی ۶۰۰‌کیلومتر پیاده‌راه تا پایان سال

گزارش
مناسب‌سازی ۶۰۰‌کیلومتر پیاده‌راه تا پایان سال

در سال 1401شهرداری تهران نزدیک 15درصد از کل بودجه را به طراحی و اصلاح هندسی معابر و تقاطع‌ها و مرمت و بهسازی آنها اختصاص داده است تا امکان رفت‌وآمد برای همه مردم خصوصا معلولان، سالمندان و کسانی که کم‌توانی جسمی دارند، فراهم شود. این بخشی از رویکرد شهرداری تهران برای خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان است که در برخی مناطق از سال گذشته آغاز شده بود و امسال نیز ادامه خواهد یافت. شهردار تهران با اشاره به اینکه امسال 600کیلومتر پیاده‌راه برای معلولان و جانبازان مناسب‌سازی می‌شود، گفت: تهران ۱۲هزار کیلومتر مسیر پیاده‌راه دارد که مناسب‌سازی آن برای جانبازان و معلولان، کودکان و سالمندان مرحله به مرحله در دستورکار قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم ورود ون‌‌های ویژه به ناوگان خدمات‌رسانی به معلولان و جانبازان، در جمع خبرنگاران گفت:  تا بتوانیم باید توسعه خدمتگزاری را با ایمنی بالاتری داشته باشیم و نوع کیفیت خدمت به معلولان و جانبازان را بهبود ببخشیم.
شهردار پایتخت با بیان اینکه این خودروها از امروز وارد چرخه خدمات‌رسانی شدند، خاطرنشان کرد: خودروهای ویژه به مجموعه اتوبوسرانی تحویل داده شدند تا خدمت‌رسانی توسعه یابد. وی از اجرای هزار و ۵۰۰ کیلومتر مناسب‌سازی مسیر برای معلولان و جانبازان در گذشته خبر داد و افزود: هزار و ۲۰۰ کیلومتر نیز باقی مانده که مبتنی بر نیاز محیط معلولان و جانبازان تعریف شده بود.
شهردار پایتخت با تأکید بر اینکه به‌دنبال تکمیل این طرح هستیم، یادآور شد: علاوه بر این به‌دنبال این هستیم که مرحله بعدی طرح را انجام دهیم؛ چراکه عدد مناسب‌سازی ۱۲هزار کیلومتر است؛ لذا تلاش می‌کنیم با یک دقت هوشمندانه مبتنی بر محل زندگی جانبازان و معلولان، مرحله اول را تکمیل و مرحله دوم را نیز آغاز کنیم. زاکانی ادامه داد: ۶۰۰ کیلومتر مناسب‌سازی که در دستور کار سال ۱۴۰۱ قرار گرفته است، کف کار است و پیش از این گفته‌ام که تلاش کنیم کل مرحله اول را در دستور کار قرار دهیم. به‌گفته بهرام نکاحی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، جانبازان و معلولان برای استفاده از این ون‌ها در سامانه ویژه حمل‌ونقل عضو می‌شوند و براساس اولویت و نوع درخواست، شرکت واحد اتوبوسرانی به آنها خدمت‌رسانی می‌کند. هزینه استفاده از این سرویس کم است و به‌عنوان مساعدت ویژه شهرداری محسوب می‌شود.

تهران و خانواده
شهردار تهران درخصوص قرارگاه جمعیت نیز گفت: ما عنوان ویژه «تهران و خانواده» را برای پایتخت درنظر گرفته و دنبال می‌کنیم که تهران بر مدار خانواده و مسئولیت‌پذیری برای خدمت به خانواده باشد و خانواده نیز برای ساختن محیط رشد و تعالی افراد و کمک به رشد جامعه، میدان‌داری کند.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که در کشور وجود دارد، کاهش جمعیت و نرخ رشد، خطر جدی را برای آینده کشور رقم می‌زند. همچنین جوانان را به سمت میانسالی و میانسالان را به سمت کهنسالی می‌برد. اگر جایگزین جمعیت انجام نشود، جامعه از یک انسداد و فروافتادگی رنج خواهد برد.
زاکانی تأکید کرد: در این راستا قرارگاهی راه‌اندازی خواهد شد که به‌دنبال این هستیم در آن قرارگاه مشوق‌هایی را برای افزایش جمعیت و فرزندآوری درنظر بگیریم و تسهیلات لازم را فراهم کنیم تا نوع خدمت به مادران و کودکان در سطح شهر به‌طور ویژه دنبال شود. وی افزود: یکی از اقدامات در این راستا در چند ماه اخیر راه‌اندازی بوستان‌های مادر و کودک بود. 3هزار و ۳۲۳ پارک در محلات تهران وجود دارد که علاوه بر پارک‌های فرامنطقه‌ای بزرگ بانوان که ۹ پارک فعال و 5پارک نیز در حال اضافه شدن به آنهاست، پیگیری کردیم در محلاتی که چند پارک داشته، یک پارک یا اگر پارک بزرگی دارند، بخشی از پارک را تجهیز کنیم تا خدمت ویژه به مادران، کودکان، زنان و دختران در این بخش‌ها ارائه شود.
زاکانی تأکید کرد: بخش فرهنگسازی و پیگیری امور نیز به 2سیاست موجود ازجمله اعطای تسهیلات و مشوق‌ها در قرارگاه جمعیت اضافه خواهد شد تا بتوانیم با فرهنگسازی این نگاه غلط را که فرزند را سربار خانواده و مشکلی بر مشکلات می‌دانند، رفع کنیم؛ چون به اعتقاد ما، فرزند سرمایه خانواده است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید