• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16113
+
-

جذب گردشگران با غذاهای محلی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام بر ضرورت افزودن غذاهای محلی به منوی رستوران‌های کشور تاکید کرد

گردشگری
جذب گردشگران با غذاهای محلی



مسعود هواسی| ایلام - خبرنگار:

خوراکی‌های گیاهی ایلام که درنخستین جشنواره خوراکی‌های گیاهی استان درمعرض دید مردم قرارگرفت درجذب گردشگران داخلی و خارجی به ایلام کمک می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان این مطلب به همشهری گفت: دراین جشنواره انواع غذاهای سنتی گیاهی کوه‌های زاگرس ازشهرستان‌های مختلف استان در۲۵غرفه درمحل قلعه والی ایلام عرضه شد. عبدالمالک شنبه زاده افزود: معرفی انواع خوراکی‌های گیاهی کوه‌های زاگرس، شناسایی این غذاها و ثبت درفهرست آثارملی وافزودن این غذاهای سالم به فهرست منوی غذایی رستوران‌ها ازمهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.


منوی تکراری رستوران

وی با اشاره به اینکه منوی غذایی رستوران‌های کشورتکراری است و تنها چند غذای عمده در رستوران‌های کشور سرومی شود، افزود: یکی ازاهداف اصلی گردشگران دردنیا، انتخاب غذا برای مقصد گردشگری است ودرابتدای قرن اخیر۸۶ درصد گردشگران آمریکایی، مقاصد خود را براساس نوع خوراکی تعیین کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان ایلام با تأکید بر افزودن خوراکی‌های سنتی گیاهی به منوی رستوران‌ها، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این جشنواره درسال‌های آینده دردیگرشهرها ونقاط پر جمعیت وتوریست پذیرکشورهمچون شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز برای معرفی غذاهای گیاهی و سالم استان برپا کرده تا دیگر هموطنان با خوراکی‌های سنتی استان ایلام بیشتر آشنا شوند.


تنوع خوراکی 

شنبه زاده با اشاره به گرایش نسل جدید به فست فودها و عوارض آنها، تأکید کرد: با گنجاندن غذاهای سالم گیاهی سنتی در منوی رستوران‌ها که ریشه در فرهنگ و اصالت این مرز و بوم دارد، افزون بر تنوع منوی خوراکی در رستوران‌ها، مردم می‌توانند از غذاهای سالم استفاده کنند.

وی با تأکید بر اهمیت تنوع خوراکی در مقاصد گردشگری، تصریح کرد: اکنون یکی از اهداف گردشگران در نقاط مختلف دنیا، نوع خوراکی است و ضروری است که در استان ایلام با تکیه بر گیاهان خوراکی، غذاهای متنوع، سالم و خوشمزه تهیه شده و با برندسازی آنها، بتوانیم گردشگران داخلی و خارجی بیشتری جذب استان زیبا و چهارفصل ایلام کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید