• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16111
+
-

دستور توقف قطع درختان پشت سد گلورد

میثم محسنی کوتنایی|‌ ساری - خبرنگار: 

روز گذشته در همین روزنامه جوابیه شرکت آب منطقه‌ای مازندران در مورد قطع درختان پشت سد گلورد و همچنین بازتاب آن گزارش در منطقه همراه با تصویر نامه‌های اهالی برای متوقف شدن روند قطع درختان منتشر شد. پس از انتشار گزارش همشهری، از یک سو شرکت آب منطقه‌ای مازندران به آن واکنش نشان داد و از نگاه خبرنگار همشهری انتقاد کرد و از سوی دیگر اهالی منطقه از این پیگیری همشهری قدردانی کردند.

 برخی مسئولان شهرستان نیز پس از انتشار گزارش به صورت مستقیم وارد عمل شدند تا پیگیری دقیق‌تری درباره این موضوع و در پاسخ به اعتراضات و درخواست‌های اهالی داشته باشند. دادستان عمومی و انقلاب بهشهر به عنوان حامی حقوق مردم منطقه پس از انتشار گزارش شخصا به منطقه قطع درختان رفت و از نزدیک در جریان این ماجرا قرار گرفت. نتیجه انتشار گزارش روزنامه همشهری ورود دستگاه قضایی و دادستان بهشهر به این ماجرا و دستور توقف قطع درختان بود.

دادستان بهشهر در بازدیدی که همراه با رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر از محل قطع درختان و مخزن سد گلورد داشت، دستور توقف قطع درختان را صادر کرد. «علی صداقت» گفت: آبگیری کامل سد گلورد حداقل 3 سال بعد اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر درختان مناطقی که در فاز یک زیر آب خواهند رفت، به طور کامل بریده شده‌اند، اما ضرورت ندارد که درختان دیگر و مشمول طرح آبگیری نهایی از حالا قطع شوند. دادستان بهشهر تاکید کرد که این درختان تا زمان آبگیری کامل باقی بمانند تا مردم از طبیعت استفاده کنند. شنیده‌ها و دیده‌ها حکایت از برخی تخلفات پیمانکار در منطقه دارد.

در این مدت از سوی پیمانکار درختانی خارج از محدوده مشخص شده، قطع شدند تا داغ جنگل بر دل مردم این منطقه سوزناک‌تر شود. 
ورود دادستان بهشهر به ماجرای قطع بی‌رویه درختان پشت سد گلورد و همراهی کارشناسان اداره منابع طبیعی برای بررسی دقیق‌تر این ماجرا، نقطه امیدی برای درختان بی‌پناه و طبیعت هزارجریب است؛ طبیعتی که تا چند سال قبل به خاطر بکر بودنش، سحرانگیز بود و حالا خطر بیابان شدنش، باورنکردنی است!

این خبر را به اشتراک بگذارید