• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 26 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160813
+
-

گرینویچ/تب‌خوکی و مناطق ضد‌گراز


رم: پس از آنکه در لاشه گرازی وحشی در شمال رم نشانه‌های ابتلا به تب خوکی آفریقایی شناسایی شد، مقام‌های بهداشتی این کشور گردش در بخش‌های بزرگی از این منطقه را ممنوع کردند و دور زباله‌دانی‌ها نرده کشیدند. به گزارش ایندیپندنت، غذادادن یا نزدیک‌شدن به این حیوان ممنوع شده ‌و به کسانی هم که به مزارع یا زیستگاه‌های این منطقه آلوده وارد شده‌اند، گفته‌اند کفش‌هایشان را گندزدایی کنند. نخستین‌بار موردی از ابتلای یک گراز به این بیماری در ماه ژانویه در شمال پایتخت ایتالیا مشاهده شد و موجب شد دولت، مقام بهداشتی خاصی را مأمور انجام اقداماتی برای ریشه‌کنی این بیماری کند. «مناطق قرمز» ضد‌گراز رم که مشمول این اقدام‌ها شده‌اند، در شمال و شمال‌غرب پایتخت ایتالیا، ازجمله در محدوده‌ای نزدیک به شهر واتیکان قرار دارد. وزیر بهداشت و درمان ایتالیا، گفت: «بیشترین توجه ممکن» را به این مشکل خواهد کرد و دولت همچنین برای کاهش جمعیت گراز وحشی «طرح کشتار» اجرا خواهد کرد.

قتل حین جن‌گیری
  
کالیفرنیا: یک کودک سه ساله که مرگش در کالیفرنیای آمریکا «قتل» عنوان شد؛ در واقع در جریان یک مراسم جن‌گیری در کلیسایی در سن خوزه شکنجه و کشته شده است. به گزارش ایندیپندنت، اسناد دادگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد اعضای خانواده کودک قربانی معتقد بوده‌اند که روح کودک سه ساله آنها به تسخیر شیطان درآمده است. مادر آرلی نائومی پراکتور، به اتهام حمله به یک کودک که به مرگش انجامید؛ دستگیر شد. به‌گفته مقام‌های پلیس سن خوزه، علاوه بر اعضای نزدیک خانواده، کشیش کلیسای کوچک پنطیکاستی محل هم به اتهام کودک‌آزاری منجر به مرگ دستگیر شده‌ است. مادر این کودک، در برابر مقام‌های دادگاه اعتراف کرد که به کودکش غذا نداده است و انگشتانش را با انگیزه استفراغ کودک در دهان او فرو کرده‌ است.

نخستین اعتراف به بومی‌کُشی

نیوجرسی: پس از 150سال نخستین گزارش تحقیقی دولت فدرال آمریکا درباره مدارس شبانه‌روزی بومیان این کشور منتشر شد. این گزارش نشان می‌دهد که دست‌کم ۵۰ محل دفن کودکان بومی در سراسر ایالات متحده وجود دارد. یک خبرگزاری در گزارشی به نقل از مقام‌های دولتی آمریکا نوشت که بیش از ۴۰۰ مدرسه شبانه‌روزی بومیان، در طول ۱۵۰ سال، از سال‌های ابتدایی قرن نوزدهم، در ایالات متحده فعال بوده است. در مدارس شبانه‌روزی بومیان آمریکا، کودکان بومی با هدف ادغام در جامعه سفیدپوستان مهاجر مسیحی از خانواده‌هایشان جدا شدند. در این مدارس به‌طور مشخص به آنها زبان انگلیسی و آموزه‌های مسیحیت آموزش داده شد. دست‌کم ۵۰۰ مورد مرگ کودکان در ۱۹ مدرسه شبانه‌روزی در سراسر ایالات متحده ثبت شده است. با این حال، مقام‌های دولتی آمریکا گفته‌اند که آمار کودکان بومی جان‌باخته می‌تواند به هزاران یا حتی ده‌ها هزار مورد برسد. کودکان بومی جان‌باخته، اغلب در گورهای بی‌نام‌ونشان و صدها یا حتی هزاران کیلومتر دورتر از محل زندگی قبیله و خانواده‌هایشان دفن شده‌اند. دب هالند، وزیر کشور دولت بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پیامدهای مدارس شبانه‌روزی بومیان، ازجمله آسیب‌های بین‌نسلی ناشی از جدایی خانواده‌ها و نابودی فرهنگی چند نسل، دلخراش و غیرقابل انکار است.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید