• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160590
+
-

گرینویچ/پناهگاهی برای الاغ‌ها


نایروبی: طب‌سنتی چین فقط به‌دلیل قدمت و علمی بودن بسیاری از آموزه‌هایش شهرت ندارد، بخشی از آن هم مملو از خرافاتی است که باعث می‌شود ببر‌ها ‌ در آسیای میانه پنجه‌هاشان را از دست بدهند، لاک‌پشت‌ها جانشان را و مورچه‌خوار فلس‌دار نسل‌شان رو به انقراض باشد، حالا از کنیا هم خبر می‌رسد سالانه 4میلیون و 800هزار الاغ برای تهیه دارویی به نام اجیائو(دارویی سنتی در طب چینی) سلاخی می‌شوند. به گزارش یورونیوز، این کشتار غیرقانونی باعث شد پناهگاهی خیریه برای الاغ‌ها در این کشور تاسیس شود تا شاید دست‌کم جان چند صد هزار الاغ را نجات دهند. پیش از این محققان دانشگاه آکسفورد دریافتند که افرادی که این پوست‌ها را می‌فروشند، محصولاتی را نیز در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند که از گونه‌های در معرض خطر انقراض تولید شده‌اند. متا، شرکت مادر فیسبوک می‌گوید که تجارت حیات‌وحش و حیوانات در خطر انقراض در پلتفرم‌هایش ممنوع است اما هنوز و به‌طور علنی به آخرین ادعاهای مطرح شده در گزارش پناهگاه الاغ‌ها پاسخ نداده است.

احیای هنر گلدوزی فلسطین

 سرزمین‌های اشغالی: موزه فلسطین برای مستندسازی و حفاظت از لباس‌های گلدوزی‌شده سنتی موسوم به «ثوب» از کمک مالی ۴۸۰هزار دلاری بنیاد «الیف» (Aliph) بهره‌مند می‌شود. به گزارش ایندیپندنت، پس از افزودن گلدوزی‌های فلسطینی به فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو در دسامبر۲۰۲۱، موزه فلسطین به لطف کمک مالی بنیاد اتحاد بین‌المللی برای حفاظت از میراث در مناطق درگیر (الیف) همکاری خود با موزه ویکتوریا و آلبرت (V&A) در لندن را اعلام کرد. زنان فلسطینی و عرب- آمریکایی عضو کمیته حفاظت از میراث فلسطین مستقر در ایالات متحده و یک مجموعه‌دار در فرانسه اخیرا حدود ۱۰۰دست لباس به این موزه اهدا کرده‌اند. گفته می‌شود که قدمت برخی از نمادها به زمان کنعانیان (۱۸۰۰-۱۲۰۰ قبل از میلاد) برمی‌گردد.

الماسی از جنس درگذشتگان

کانبرا: الماس‌ در بسیاری از فرهنگ‌ها نماد سخت شدن در برابر فشار زندگی و بنابراین جدی از زیبایی ظاهری نماد تراش خوردن و زیبایی درون است و حالا در استرالیا شرکتی به مشتری‌هایی که بتوانند مو یا خاکستر درگذشتگان خود را به آنها بدهند قطعه کوچکی الماس تهیه شده با آن مواد ارائه می‌کند. به گزارش ایندیپندنت، این الماس‌ها در آزمایشگاه متولد می‌شوند و چگونگی فرایند طراحی و تولید آنها از فرایند ساخت الماس طبیعی نشات می‌گیرد. طی این روش کربن از خاکستر و مو استخراج و در حرارت بسیار بالا به کریستالی متراکم تبدیل می‌شود. روند تبدیل خاکستر به الماس می‌تواند بین چند ماه تا یک‌ سال طول بکشد، اما مدت‌زمان متوسط آن ۶ماه است. رنگ الماس یادبود عزیزانمان نیز می‌تواند مهم باشد. شاید در رابطه با آن فرد رنگ خاصی مدنظر ما باشد و بخواهیم او را با همان رنگ به‌خاطر بسپاریم. رنگ الماس‌های غیرسفارشی معمولا قابل پیش‌بینی نیست و می‌توانند قهوه‌ای، زرد یا صورتی باشند، مگر اینکه در فرایند تولید عناصر دیگری هم دخیل شوند. الماس‌های سفارشی را هنگام تبدیل خاکستر به الماس می‌توان در رنگ‌های آبی، قرمز، یا بی‌رنگ و شفاف تولید کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید