• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160094
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/o23zk
+
-

گزارش / تعیین مناطق درگیر با معضل معتادان متجاهر

گزارش / تعیین مناطق درگیر با معضل معتادان متجاهر

روز یکشنبه بیست و یکمین جلسه قرارگاه اجتماعی تهران به ریاست علیرضا زاکانی برگزار شد. شهردار پایتخت در ابتدای جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که شهر ما با ظاهر ناآراسته (معتادان متجاهر، کودکان کار، تکدی‌گری و...) خداحافظی کند. زاکانی افزود: سال گذشته به توفیق خدا دست به‌دست هم دادیم و در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر گام‌های بلندی برداشته شد. در این نشست احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به تشریح آخرین وضعیت مصوبات بیستمین جلسه قرارگاه اجتماعی شهر تهران پرداخت.
تعیین و تکلیف مرکز ماده۱۶ ویژه زنان شهرری، مکاتبه با فرماندهی ناجا در راستای استقرار نیروی پلیس در محدوده هنگام، تشکیل کارگروه ویژه کارتن‌خواب‌ها و تصمیم‌گیری درخصوص آنها و جمع‌آوری معتادان متجاهر باقیمانده در بوستان میثاق منطقه۱۶، از مصوبات بیست و یکمین جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران بود. در ادامه جلسه، شهرداران مناطق آلوده به معضل معتادان متجاهر شهر تهران گزارشی از آخرین وضعیت مناطق ارائه کردند. سیدمهدی هدایت، شهردار منطقه۱۹ با اشاره به بحث بازآفرینی طرح ناحیه۳ منطقه گفت: طرح بازآفرینی ناحیه۳ که بیشتر معتادان متجاهر منطقه در این ناحیه حضور دارند در کمیسیون ماده 5مطرح می‌شود تا پس از تصویب، فضاهای بی‌دفاع ناحیه به مکان‌هایی برای ارائه خدمات تبدیل شود. در ادامه رضا پوریافر، شهردار منطقه ۴ بیان کرد: از ابتدای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر 1450معتاد متجاهر، ۳۰۰ نفر کارتن‌خواب، ۹۰ نقطه بی‌دفاع شهری و 100 باب مغازه ضایعاتی جمع‌آوری، ساماندهی و تعطیل شد. مهدی صباغ، شهردار منطقه۱۵ نیز با اشاره به تعداد جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح منطقه گفت: از ابتدای شروع طرح، 2هزارو۴۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۳۰واحد نیز در محدوده شوش شرقی پلمب شدند. مرتضی روحانی، شهردار منطقه۱۶ بیان کرد: از ابتدای طرح، هزار و ۵۸۰معتاد متجاهر از سطح منطقه جمع‌آوری شدند و در حوزه برخورد با واحدهای صنفی متخلف ۷واحد پلمب شد و پلمب 12واحد دیگر نیز در دست اقدام است. مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲ در تشریح آخرین وضعیت روددره فرحزاد گفت: با توجه به اقدام‌های عمرانی انجام شده حال و روز روددره فرحزاد خوب است و کار نظارت بر وضعیت پلمب واحدهای ضایعاتی در سطح منطقه در حال انجام است. محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه۱۳ نیز بیان کرد: میدان امام حسین(ع) به‌عنوان نقطه تلاقی ۳ منطقه شهرداری تهران همواره مورد توجه است و متأسفانه کلونی‌های معتادان در محدوده خیابان شهرستانی در حال افزایش است. زاکانی روز یکشنبه در جلسه شورای معاونان نیز شرکت کرد.

تأمین قطار مترو، زودتر از 5/1 سال  ممکن نیست
مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه هم‌اکنون طرف چینی منتظر است که تامین مالی ۱۵درصدی انجام شود، گفت: کمتر از یک سال و نیم آینده امکان ورود قطاری به خطوط متروی تهران وجود ندارد.
به گزارش ایلنا، مسعود درستی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت ۶۳۰دستگاه واگن قطار که از طریق فاینانس قرار بود وارد شود و آغاز تولید قطارها گفت: تولید شروع نشده است؛ چرا که شروع قرارداد با واریز ۱۵درصد وجه قرارداد آغاز می‌شود و مسیر تولید از جایی شروع می‌شود که ۱۵درصد از قرارداد پرداخت شود. در سال‌های گذشته این موضوع ۵سال محل مناقشه بوده و رفت و برگشت‌های بسیاری شده است. خوشبختانه طی یک الی 2 ماه گذشته اقدامات خیلی خوبی از سوی دولت انجام شده و قرار است واریز، عملیاتی شود.
او گفت: در مورد تامین منابع ۱۵درصدی، معاون اول رئیس‌جمهور تدابیری داشتند و مسیر راهی تعیین شده و کارگروهی در شهرداری و وزارت کشور تشکیل شده است و امیدواریم که این برای بار آخری باشد که برای واریز ۱۵درصد سهم ایران، کارگروه تشکیل می‌شود و طی یک تا 2 ماه آینده به سرانجام برسد و این امر محقق شود.
مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود: برآورد این است که بعد از این اقدام، بین ۲۲ تا ۲۴ماه بعد ورود واگن به کشور آغاز شود و نخستین واگن‌ها ۲۲ تا ۲۴ماه بعد از واریز پیش پرداخت ۱۵درصدی انجام می‌شود.
او درباره ۱۰۵واگن قطاری که قرار است از طریق تهاتر نفت تامین شود، توضیح داد: قراردادی با شرکت واگن‌سازی تهران منعقد شده است که مبنای آن استفاده از قطار ملی است. ان‌شالله طی یک تا 2 ماه آینده تمام تأییدیه‌های واگن ملی از نظر استانداردسازی و فنی را دریافت کنیم و تیم واگن‌سازی نیز تولید ۱۰۵دستگاه را براساس طراحی واگن ملی انجام می‌دهد.
درستی در پاسخ به سؤال دیگری درباره قرض دادن یک رام قطار به متروی قم برای تست سرد و گرم در خطوط متروی این شهر گفت: هنوز این قطار به قم نرفته است. اما با توافقاتی که طرفین داشتند، نیاز به یک تفاهمنامه یا توافقنامه بین طرفین است تا مسئولیت‌ها مشخص و زمان واگذاری و بازگشت به تهران نیز مشخص شود؛ در نتیجه همکاران ما در قطار شهری قم و تهران در حال نهایی کردن این موضوعات هستند.
او تأکید کرد: قطار حتما باید به ناوگان تهران بازگردد؛ چرا که به‌صورت امانت و برای انجام تست گرم به متروی قم فرستاده‌می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید