• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160001
+
-

کوتاه از حادثه/دستبرد 30میلیاردی  به شرکت خصوصی

اعضای باند تبهکاری با دستبرد به شرکتی خصوصی 30میلیارد ریال از اموال آنجا را سرقت کرده بودند اما بعد از چند ماه فرار در دام پلیس گرفتار شدند.
به گزارش همشهری، روز 28اسفند ماه سال گذشته به کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت اماکن پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران خبر رسید که 2نفر از سارقان حرفه‌ای با همدستی یکدیگر دست به سرقتی بزرگ زده‌اند.
 از آنجا که ممکن بود این 2 متهم مرتکب سرقت‌های دیگری نیز شده باشند، مأموران برای مدتی آنها را تحت نظر گرفتند تا اینکه پس از چند روز حکم جلب آنها صادر شد.
ماموران پلیس آگاهی در عملیاتی غافلگیرانه 2 متهم را که تصور نمی‌کردند تحت تعقیب باشند را دستگیر و در بازرسی مخفیگاه‌شان تعدادی اموال مسروقه شامل: کامپیوتر، دسته چک و سفته را کشف کردند.در شاخه دیگری از تحقیقات مالک این اموال شناسایی و مشخص شد که سرقت از شرکتی خصوصی واقع در منطقه زعفرانیه اتفاق افتاده است. مدیرعامل این شرکت به مأموران گفت که بهمن‌ماه سال گذشته از شرکتش سرقت شده است و علاوه بر اموال کشف ‌شده مقداری طلا، 14دستگاه تلفن همراه و 9دستگاه کامپیوتر به ارزش 30میلیارد ریال توسط راننده و 3سرنشین یک دستگاه خودروی تیبا سرقت شده است.
در این شرایط بود که 2متهم به سرقت از شرکت مالباخته با همکاری 2همدست دیگرشان اعتراف کردند و به این ترتیب 2 متهم دیگر نیز دستگیر شدند.
سرهنگ سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: اعضای این باند به مرجع قضایی معرفی شده‌اند و کشف سایر جرائم احتمالی آنها در دستور کار قرار دارد.

مرگ تلخ خانم دکتر در اتوبوس گردشگری 
به‌دنبال سقوط اتوبوس گردشگران اصفهانی به اعماق دره‌ای در دهدز خوزستان، 3نفر ازجمله یک خانم دکتر جوان جانشان را از دست دادند.
به گزارش همشهری، این حادثه حدود ساعت 15:30جمعه در 5کیلومتری منطقه گردشگری زراس در حوالی دهدز خوزستان رخ داد. اتوبوس گردشگران اصفهان با 36سرنشین در جاده توریستی منطقه که به‌گفته اهالی از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است در حال تردد بود که ناگهان راننده کنترل آن را از دست داد و اتوبوس به اعماق دره سقوط کرد.
به‌دنبال این حادثه تیم‌هایی از امدادگران هلال احمر و اورژانس راهی محل حادثه شدند و تلاش برای کمک ‌رسانی به حادثه‌دیدگان آغاز شد. شدت حادثه به حدی بود که 2نفر از سرنشینان اتوبوس جانشان را از دست داده بودند و حدود 26نفر نیز مجروح شده بودند که مجروحان با کمک امدادگران به بیمارستان انتقال یافتند. این اما پایان ماجرا نبود؛ چرا که بررسی‌ها نشان می‌داد به‌دنبال سقوط اتوبوس به دره تعدادی از مسافران که به بیرون پرتاب شده بودند زیر اتوبوس گیر کرده‌اند. در این شرایط امدادگران دست به‌کار شدند و در عملیاتی سخت و نفسگیر موفق شدند 2نفر را از مرگ حتمی نجات دهند اما یک زن که از پزشکان اصفهانی بود در این حادثه جانش را از دست داد تا شمار قربانیان به 3نفر برسد.
به‌گفته مجید رحمانی، فرماندار دهدز، اتوبوس حامل گردشگران اصفهانی دارای مجوز بود و در یک پیچ جاده‌ای به دره سقوط کرد. وی درخصوص علت حادثه، اظهار داشت: بررسی‌های اولیه حکایت از لغزندگی جاده و خطای راننده دارد، ولی به‌زودی علت اصلی آن کارشناسی و اعلام می‌شود. به‌گفته یکی از اهالی منطقه این جاده توریستی از کیفیت پایینی برخوردار است و تا‌کنون حوادث ناگواری در آن به وقوع پیوسته و علاوه براین، عدم‌وجود تابلوهای راهنمایی و رانندگی به‌خصوص در محل حادثه از ایرادات جدی این جاده به شمار می‌رود.

آغاز تحقیقات در ماجرای بازداشت جنجالی یک زن 
به دنبال انتشار ویدیویی از درگیری میان ماموران پلیس و یک زن هنگام بازداشت او در منطقه سد لتیان، رئیس پلیس تهران دستور پیگیری ویژه این حادثه را صادر کرد. 
به گزارش همشهری، در روزهای گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که از درگیری میان ماموران پلیس و یک زن در منطقه سد لتیان حکایت داشت. این درگیری ظاهرا هنگام بازداشت زن جوان رخ داده بود. انتشار این ویدئو بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و در خصوص نحوه دستگیری این زن را به همراه داشت. به دنبال این حادثه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد: سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت، دستورات لازم را در خصوص پیگیری ویژه حادثه دستگیری خانمی در منطقه سد لتیان توسط گشت خودروی پلیس پیشگیری  صادر کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید