• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159958
+
-

نکته بازی/ نکنید از این کارها

خبر عجیب این هفته هم شکایت رسمی باشگاه پیکان از داور بازی با پرسپولیس بود. چرا؟ چون می‌گویند قبل از گل اول پرسپولیس خطا شده و گل دوم این تیم هم در شرایط مشکوک به آفساید به ثمر رسیده است. همه اینها در حالی است که صددرصد کارشناسان داوری (نه حتی 99درصد، دقیقا 100درصد) سلامت هر 2گل پرسپولیس را تأیید کرده‌اند. به علاوه در نیمه اول همین بازی امید عالیشاه با کارت قرمز مستقیم داور از زمین اخراج شده است. پیکان یک ساعت با یک بازیکن بیشتر بازی کرده و روی دروازه پرسپولیس پخ هم نکرده، بعد حالا یقه داور بی‌نوا را گرفته است. آقا نکنید از این کارها؛ علاوه بر اینکه «خز» و بی‌نتیجه است، اوج عجز و فرافکنی یک باشگاه را نشان می‌دهد.

مثلا من استقلالی نیستم
محمد محمدی در حالی به‌عنوان معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس منصوب شد که هواداران این تیم مقاومت زیادی در برابر این انتصاب به خرج می‌دادند. آنها عقیده داشتند این بازیکن به‌خاطر سابقه حضور در استقلال، شایسته فعالیت در کادر اداری سرخپوشان نیست. در نهایت اما محمدی حکم گرفت و در نخستین مصاحبه‌اش حضور در استقلال را «جبر شغلی» نامید. محمدی که از فضای ایجاد شده آگاه است، اتفاقا سعی کرده خیلی دو آتشه نشان بدهد و از همان ابتدا روی مسائلی مثل لزوم لغو پرونده گل‌گهر مانور داده است. او در مورد «مظلومیت» پرسپولیس هم داد سخن سر داده است. فارغ از اینکه چنین دیدگاه‌هایی درست هستند یا نه، انتظار می‌رود محمدی برای اینکه نشان بدهد واقعا پرسپولیسی است، هر روز تندتر حرف بزند! منتظر بمانید و ببینید.

پنالتی هم نمی‎شود...
انتظار می‌رفت به مرور زمان رودی ژستد شبیه کوین یامگا شود، اما به‌نظر می‌‎رسد این هفته‌ها یامگا شبیه ژستد شده است! بهترین گلزن استقلال در این فصل، 2‌ماه است موفق به گشودن دروازه رقبا نشده. آخرین باری که یامگا گل زد به بازی جنجالی استقلال و گل‌گهر مربوط می‌شد، اما حالا او 5بازی است که هیچ گلی را جشن نگرفته. یامگا کلا مؤثرتر از ژستد بوده، اما این اواخر کند و سنگین نشان داده و کارایی لازم را نداشته است. او در اصفهان هم جزو خوب‌های تیمش نبود و نمایش نسبتا محوی برابر سپاهان داشت. اینکه استقلال در نیم‌فصل دوم میانگین یک گل زده در هر بازی را ثبت کرده، بی‌ارتباط با افت این بازیکن نیست. حداقل پنالتی هم اعلام نمی‌شود که او این طلسم را بشکند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید