• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
چهار شنبه 7 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159398
+
-

سازمان فرهنگی و هنری، مسئولیت ارتقای فرهنگ و هنر را دارد

مدیریت‌شهر‌
سازمان فرهنگی و هنری، مسئولیت ارتقای فرهنگ و هنر را دارد

شهردار تهران در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: تمام توجه مخالفان نظام به این است که انقلاب اسلامی در مقام عمل نتواند یک الگوی کارآمد برای تحقق شعارهای خود ایجاد کند. چشم‌انداز ما در مجموعه شهرداری این است که کلانشهر تهران را به یک الگو تبدیل کنیم. در نگاه ما هنر به‌عنوان رمز ماندگاری و بقا مورد دقت قرار می‌گیرد و یک امر دست دوم و فرعی نیست، بلکه یک امر اصلی است. به گزارش همشهری، علیرضا زاکانی گفت: مطابق با همان تحولی که از کلانشهر تهران انتظار می‌رود، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران باید به نسبت مسئولیت خود در حوزه ارتقای فرهنگ و هنر در جامعه تلاش کند. سازمان فرهنگی و هنری دارای ظرفیت بالایی است که هم دارای مجموعه قانونی است و هم پرسنل و امکانات وسیعی در تهران در حوزه ارتقای فرهنگ و هنر دارد. امیدوارم این سازمان که بر قله تمام مسئولیت‌های فرهنگی و هنری شهر تهران قرار گرفته است، بتواند اقتضائات این دور‌ه گذار را به بهترین صورت دنبال کند.
وی گفت: در جریان غرب، انسان جایگزین خداست و طبیعت در دستان اوست و جامعه به‌دنبال سود بیشتر است؛ به‌طوری که فرد نیز لذت حداکثری را دنبال می‌کند، اما در اندیشه دینی ما، انسان خلیفه خداست، طبیعت امانت در دستان اوست و جامعه یک هویت مستقل دارد؛ به‌طوری‌که فرد نیز به‌سمت انسان کامل حرکت می‌کند؛ لذا در مقابل غرب که همه‌‌چیز حتی فرهنگ را با اقتصاد می‌سنجد، فرهنگ بنیان و اساس جامعه ماست. اگر در شعار ابتدای انقلاب گفتیم «استقلال، آزادی؛ جمهوری اسلامی» و این شعار توجه به استقلال داشت؛ استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را هدف قرار می‌دهد و اگر آزادی شعار ما بود، نباید جامعه‌ای شکل بگیرد که آزادی را به‌معنای درست محقق نکرده باشد. براساس حکم شهردار، مهرداد باقری، جانشین حجت‌الاسلام میثم امرودی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران شده است.

دیدار نمایندگان ادوار مجلس با شهردار تهران
تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با شهردار تهران دیدار کردند. در این دیدار صمیمانه درباره موضوعاتی ازجمله گردشگری در پایتخت، لزوم توجه به مدیریت یکپارچه شهری و حمل‌ونقل پایتخت (مترو و اتوبوس)، تبدیل وضعیت ایثارگران، توجه به دانشگاه‌های شهر تهران و لزوم برگزاری جلسه به‌منظور تبادل نظرات، اهتمام به تبدیل شهرداری تهران به یک نماد خدمت در بین شهرداری‌های کشور، توجه به هیأت‌های اندیشه‌ورز در عرصه‌های مختلف برنامه‌ریزی و توجه به فقرا و لزوم محرومیت‌‌زدایی گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.
در ادامه این نشست، نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات خود درباره موضوعاتی ازجمله جمع‌آوری پدیده زباله‌گردها، توجه به فرهنگ ترافیک، استفاده بهینه از فرصت‌های ایجاد شده برای توسعه تکنولوژی، ساماندهی موتورسیکلت‌ها، ایجاد ارتباط با مراکز تولیدی و ایجاد مشارکت و مدیریت مالکیتی، لزوم جداسازی درآمدهای شهری از تراکم‌فروشی، رفع حاشیه‌نشینی و توجه به مسکن جوانان، جلوگیری از هدررفت انرژی و توجه به مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌یابان پرداختند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید