• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15930
+
-

فوق‌العاده

جواد نصرتی|خبرنگار:

عکس خبر



آیین گل غلتان در سمنان. در این مراسم سنتی، ‌که به‌عنوان اثر معنوی استان سمنان برگزار شده است، نوزادان در نخستین بهار زندگی خود، با برگ گل پوشیده می‌شوند. مردم معتقدند این کار، باعث شادابی، ‌طراوت و سلامت نوزادان می‌شود. این سنت دیرینه، هر سال طی 3 روز همراه با اجرای موسیقی و دیگر مراسم در امیریه دامغان برگزار می‌شود.

جمعه سیاه در رادیو و تلویزیون اسپانیا

مجریان و خبرنگاران رادیو و تلویزیون دولتی اسپانیا، برای سومین هفته متوالی، ‌روز جمعه لباس سیاه پوشیدند تا به این شکل، اعتراض خود را به دخالت‌های دولت در کارشان نشان بدهند. دولت اسپانیا، شدیدا به‌خاطر اینکه در تعیین هیأت مدیره رادیو و تلویزیون دولتی شفافیت ندارد تحت فشار است و به‌همین‌خاطر، کارزار جمعه سیاه در این کشور راه افتاده است. معترضان معتقدند که دولت، مستقیما در کار پوشش خبری آنها دخالت و با تعیین رئیس سازمان، منافع خود را دنبال می‌کند. خبرنگاران رادیو و تلویزیون، به اعتراض خود سطحی فراتر داده‌اند و با هشتگی به معنی «آنها اینطور در کار ما دخالت می‌کنند» مردم را هم ترغیب کرده‌اند به آنها بپیوندند. در همین هفته‌ها، اتفاقات عجیبی هم در رادیو و تلویزیون اسپانیا روی داده است و سه‌شنبه پیش یکی از سردبیران این سازمان به‌خاطر پخش نشدن یکی از برنامه‌هایش استعفا داد. در این برنامه سانسور شده، یک مقام دولتی با الفاظی دور از ادب از بازنشستگان به‌خاطر اعتراض سراسری انتقاد می‌کند.

این سازمان، در پوشش اخبار جدایی‌طلبان کاتالونیا هم رویکردی غیرعادلانه و بی‌طرفانه داشته و حتی در یک مورد، رهبر جدایی‌طلبان کاتالونیا را به نوعی مسخره هم کرده است. در سومین جمعه اعتراضی کارکنان رادیو و تلویزیون، فعالان زن رادیو و تلویزیون اسپانیا از مردم درخواست کردند لباس سیاه بپوشند و با هشتگ #BlackFriday3 (جمعه‌سیاه3) تصاویر آن را در شبکه‌های مجازی منتشر کنند.

400/000 کودک در کنگو در آستانه مرگ هستند

یونیسف هشدار داده است که صدها هزار کودک در جمهوری دمکراتیک کنگو به‌خاطر شرایط اسفبار، در آستانه مرگ هستند. در گزارش این سازمان آمده است که نبرد بین دولت و گروه‌های نظامی محلی در استان کاسایی، طوفانی از فقر و محرومیت برای کودکان به‌شدت آسیب‌پذیر این منطقه به همراه داشته است. سازمان ملل گزارش داده که 1.3میلیون کودک در این منطقه مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. در اثر این جابه‌جایی عظیم و اسکان هزاران خانواده در مناطق محروم، ‌صدها هزار نفر در معرض سوءتغذیه هستند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید