• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159276
+
-

کلاهبرداری 700میلیونی به بهانه فروش تن ماهی ارزان


2مرد شیاد با استفاده از یک وانت‌بار کنار خیابان تن ماهی می‌فروختند اما هدف اصلی‌شان خالی‌کردن حساب بانکی شهروندان با استفاده از ترفند اسکیمری بود.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل در دستور کار مأموران پلیس فتای تهران قرار گرفت. تعدادی از شهروندان مدعی بودند به شکلی غافلگیرانه به‌حساب بانکی‌شان دستبرد زده شده است. هیچ‌کدام از شاکیان نمی‌دانستند این برداشت غیرقانونی چطور انجام شده و چه‌کسی در پشت پرده این سرقت قرار دارد. با وجود این وقتی مأموران پلیس فتا به بررسی دقیق این پرونده‌ها پرداختند پی بردند که همه شاکیان پیش از دستبرد به حساب‌شان از فروشنده‌ای دوره‌گرد در کنار خیابان تن ماهی خریده‌اند. این موضوع نشان می‌داد مالباختگان قربانی کلاهبرداران اسکیمری شده‌اند.
یکی از مالباختگان گفت: کنار خیابان یک وانتی دیدم که تن ماهی را ارزان‌تر از قیمت بازار می‌فروخت. من هم توقف کردم و چند تن ماهی خریدم اما یک روز بعد ناگهان مبلغ زیادی از حساب بانکی‌ام کم شد و من فکرش را هم نمی‌کردم که این برداشت توسط فروشنده تن ماهی انجام شده باشد.
بررسی اظهارات سایر شاکیان نیز نشان می‌داد که مجرمان تحت پوشش فروش تن ماهی ارزان‌قیمت، با یک خودروی وانت‌بار در تهران مشغول کار هستند و پس از کپی‌کردن کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می‌کنند. در این شرایط با کمک شاکیان مشخصات 2کلاهبردار به‌دست آمد و مأموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی موفق شدند مخفیگاه متهمان را شناسایی و آنها را در شرق تهران دستگیر کنند. مأموران در بازرسی مخفیگاه دستگیرشدگان تجهیزات اسکیمر را نیز کشف کردند تا جای انکاری برای متهمان باقی نماند. سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا و رودررو شدن با شاکیان به بیش از 29فقره کلاهبرداری به ارزش 700میلیون تومان اعتراف کردند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. وی ادامه داد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و واردکردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند، چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان و کپی‌کردن اطلاعات کارت بانکی، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان وجود ندارد. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه گفت: تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است و توصیه می‌شود در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید