• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158935
+
-

کوتاه از حادثه/کلاهبرداری با فروش عتیقه‌های قلابی

مردی که در فضای مجازی خود را جوینده گنج معرفی می‌کرد و عتیقه‌های قلابی را به قیمت بالایی به مشتریانش می‌فروخت دستگیر شد.
به گزارش همشهری، سرهنگ بهزاد عبدیان، فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با بیان این خبر گفت: مأموران پلیس فتا پردیس در جریان بررسی‌های تخصصی و رصد فضای مجازی متوجه فردی شدند که اقدام به فروش اشیای عتیقه می‌کرد. این فرد مدعی بود عتیقه‌هایی که در اختیار دارد ارزش تاریخی دارند و از این طریق توانسته بود مشتریانی در جریان حفاری‌ مناطق تاریخی به‌دست آورد. وی ادامه داد: در جریان تحقیقات انجام شده معلوم شد همه عتیقه‌هایی که این مرد به فروش می‌رساند تقلبی بودند و هیچ ارزشی نداشتند. در این شرایط دستور بازداشت او صادر شد و مأموران موفق شدند وی را شناسایی و دستگیر کنند. به‌گفته سرهنگ عبدیان، در بازرسی منزل این فرد تعدادی اشیای قیمتی کشف وضبط شد اما وقتی در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفت معلوم شد که همه آنها کاملا تقلبی بوده و هیچ‌گونه قدمت تاریخی ندارند. این در حالی بود که متهم قصد فروش آنها به مبلغ 150میلیون تومان در فضای مجازی را داشت. فرمانده انتظامی شهرستان پردیس تأکید کرد:‌ متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

نجات مادر و کودکان خردسال از دود و آتش
آتش‌نشانان در عملیاتی سخت و نفس‌گیر جانِ مادری را که همراه 2فرزند خردسالش در میان دود و آتش گرفتار شده بودند نجات دادند.
به گزارش همشهری، ساعت 10:58 صبح دیروز (چهارشنبه) به آتش‌نشانی تهران خبر رسید که خانه‌ای در منطقه نظام آباد دچار آتش‌سوزی شده است. بلافاصله گروهی از آتش‌نشانان خود را به محل حادثه که ساختمانی 3طبقه بود رساندند و عملیات اطفای حریق آغاز شد. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: آتش‌نشانان در مدت زمان دو دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند که آتش‌سوزی در ساختمانی سه طبقه رخ داده که کانون آتش در طبقه اول و یک واحد 70متری است. اتاق خواب این واحد کاملا شعله ور شده و آتش در حال سرایت به اطراف بود. دود بسیار غلیظی این واحد را فرا گرفته و به راه پله‌ها نیز نفوذ کرده بود. ملکی ادامه داد: در طبقه سوم چند نفر در وضعیت ناایمن گرفتار شده بودند که آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش به طبقه آخر رفته و پس از ایمن‌سازی‌ آنها را که شامل دو دختر2 و 6 ساله و مادرشان بودند نجات داده و به محل امن منتقل کردند. به‌گفته سخنگوی آتش‌نشانی این عملیات با مهار کامل آتش‌سوزی و ایمن‌سازی محل به پایان رسید.

آزادی 3گروگان در عملیات ویژه پلیس
3مرد جوان که در 2ماجرای جداگانه توسط مردان مسلح ربوده شده بودند با تلاش مأموران پلیس در عملیات ویژه نجات پیدا کردند.
به‌گزارش همشهری، نخستین گروگانگیری در شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که به مأموران پلیس خبر رسید که مردان مسلح 2مرد جوان را در جاده فرعی سرباز- کافه بلوچی ربوده‌اند. آنطور که تحقیقات مقدماتی نشان می‌داد افراد ربوده شده 2جوان 30 و 31ساله بودند که سوار بر یک خودروی وانت نیسان در حال حرکت در جاده بودند که ناگهان 2سرنشین یک خودروی پژو405 که سر و صورت‌شان را پوشانده و مسلح بودند شروع به تیراندازی به‌سوی آنها کردند. در این شرایط دو مرد جوان به ناچار خودروی‌شان را متوقف کردند و مردان مسلح آنها را با تهدید سوار خودروی خود کرده و ربودند. آنطور که شاهدان عینی می‌گفتند مردان مسلح خیلی زود از آنجا گریختند و هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بودند.
به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی هویت آدم‌ربایان آغاز شد. چند ساعت می‌گذشت که کارآگاهان پلیس به اطلاعاتی درباره مردان مسلح دست یافتند و پی بردند که آنها به‌دلیل اختلافات طایفه‌ای و تسویه حساب شخصی دست به این کار زده‌اند. مأموران در ادامه پی‌بردند که آدم‌ربایان 2 مرد جوان را به یکی از روستاهای اطراف سرباز منتقل و در آنجا زندانی کرده‌اند. در این شرایط بود که در عملیاتی ضربتی گروگان‌ها آزاد شدند و گروگانگیران که پیش از حضور پلیس گریخته بودند تحت تعقیب قرار گرفتند.
دومین پرونده گروگانگیری که مأموران پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در آن موفق بودند به ماجرای ربودن مرد جوانی در یکی از محله‌های شهرستان تفتان مربوط می‌شود. 2سرنشین یک خودروی پژو405 با تهدید سلاح گرم این مرد 31ساله را با تهدید از مقابل خانه‌اش ربوده بودند. با اعلام این خبر، گروهی از مأموران تحقیقات ویژه‌ای را در این خصوص آغاز کردند. آنها در همان مراحل اولیه موفق شدند هویت آدم‌ربایان را شناسایی کنند. شواهد نشان می‌داد که آدم‌ربایان از مدتی قبل با جوان ربوده شده دچار اختلاف شده بودند و همین اختلافات باعث شد تا آنها دست به آدم‌ربایی بزنند. در شرایطی که 2روز از وقوع این آدم‌ربایی گذشته بود مأموران موفق شدند مخفیگاه آدم‌ربایان را در یکی از مناطق کوهستانی اطراف تفتان شناسایی کرده و در شرایطی که آدم‌ربایان فرار کرده بودند جوان ربوده شده را نجات دادند.
سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اعلام جزئیات این دو پرونده آدم‌ربایی گفت: با وجود آزادی افراد ربوده شده در دو پرونده، تحقیقات برای دستگیری آدم‌ربایان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید