• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 13 خرداد 1403
کد مطلب : 226624
+
-

جاساز عجیب عتیقه‌های میلیاردی

داخلی
جاساز عجیب عتیقه‌های میلیاردی

با دستگیری 2سارق حرفه‌ای که پس از دستبرد به یک مغازه عتیقه‌فروشی، 10میلیارد تومان اشیای گران‌قیمت دزدیده بودند، محل اختفای اموال مسروقه در یک گودال کشف شد.
به گزارش همشهری، چندی پیش صاحب یک مغازه عتیقه‌فروشی در شهرستان خرمدره در استان زنجان با پلیس تماس گرفت و از دستبرد سارق به مغازه‌اش خبر داد. به‌گفته این مرد، دزدان شبانه وارد مغازه او شده ‌و همه اشیای عتیقه و باارزش را دزیده بودند. ارزش اموال سرقت‌شده از این مغازه به‌گفته شاکی بیش از 10میلیارد تومان بود.
با این شکایت، تیمی از مأموران پلیس وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان آغاز شد. کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیقات تخصصی متوجه شدند که سرقت از سوی 2مرد رخ داده و آنها پس از ورود شبانه به مغازه شاکی، اموال سرقتی را داخل کیسه‌هایی ریخته و به یک خودرو منتقل و از آنجا فرار کرده بودند. با بررسی سرنخ‌های به‌جا مانده از دزدان، هویت هر دو سارق شناسایی شد و کارآگاهان با زیرنظر‌گرفتن محل ترددشان، هر دوی آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. هر چند متهمان مدعی بودند که هیچ سرقتی انجام نداده‌اند اما وقتی خود را در برابر شواهد به‌دست آمده از سوی پلیس دیدند، ‌به سرقت میلیاردی اعتراف کردند. آنها گفتند که از قبل مغازه عتیقه‌فروشی را شناسایی کرده بودند و می‌دانستند که در آنجا اموال ارزشمندی نگهداری می‌شود و به همین دلیل نقشه سرقت از آنجا را عملی کرده بودند. دزدان مدعی شدند که بعد از سرقت، اموال سرقتی را در گودالی در باغ یکی از آنها مخفی کرده‌اند که در ادامه مأموران راهی باغ مورد نظر شدند و تمامی اموال سرقتی کشف شد. به‌گفته سرهنگ علیرضا مقدم، فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره، با اعترافات سارقان برای هر دو قرار قانونی صادره شده و راهی زندان شده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید