• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158837
+
-

تقویم/ سالمرگ/ همیشه مادر

تقویم/ سالمرگ/ همیشه مادر

خانم‌جون سریال «خانه سبز» یا همان مادر آقای صباحی، مادر عباس‌آقا سوپر گوشت فیلم «اجاره‌نشین‌ها» که در آن آپارتمان آشفته چادر به کمر بسته و کفگیر به‌دست تلاش در حل و فصل مشکلات همسایه‌ها داشت، مادر نگران سریال «پدرسالار» که زیر نگاه مردسالارانه آقا اسداله و خواسته‌های متفاوت فرزندان همیشه نقش میانجی را داشت و مادر دستپاچه فاطمه معتمدآریا در «کلاه قرمزی و پسر خاله» کسی نبود جز حمیده خیرآبادی که نقش «مادر» را در فیلم‌ها و سریال‌ها برای او می‌نوشتند و به حق که این نقش را به خوبی زندگی می‌کرد. خود او درباره نقش‌هایش گفته بود: «سال‌ها پیش یک کارگردان که از اقوام من بود از من خواهش کرد در فیلمش نقش یک مادر را بازی کنم و من هم قبول کردم و از آن به بعد بود که این کار شد حرفه من و جالب اینکه از سال‌ها پیش که خیلی جوان بودم تا حالا من در اکثر فیلم‌هایم نقش مادر را بازی می‌کردم. من بدون استثنا در فیلم‌های مختلف مادر همه هنرپیشه‌های معروف و مشهوری که مردم می‌شناسند بوده‌ام».
حمیده خیرآبادی که در 30آذر 1302در رشت متولد شده بود، با 2دهه سابقه بازیگری در عرصه تئاتر، در بیش از 150فیلم سینمایی حضور داشت و سه بار نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره فجر شد. عینی بودن حضور او برای مخاطب، نقش‌هایش را به‌شدت ملموس و باورپذیر می‌کرد و ازجمله بازیگرانی بود که بیشتر با اتکا به غریزه به نقش‌ها جان می‌بخشید.
حمیده خیرآبادی، مادر ثریا قاسمی، دیگر بازیگر سینمای ایران 31فروردین 1389در سن ۸۵ سالگی و به‌علت کهولت سن درگذشت و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید