• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158834
+
-

گرینویچ/کافه نویسنده‌های لحظه‌آخری


توکیو: در چند روز گذشته کافه‌ای در ژاپن باز شده ‌که فقط ویژه نویسنده‌هایی است که نمی‌خواهند کسی با آنها حرف بزند و به آخرین روز‌های کامل‌کردن متن یا کتاب‌شان نزدیک‌ شده‌اند و نیاز به تمرکز دارند. به گزارش آدیتی‌سنترال، در این کافه فقط آب، قهوه و سکوت سرو می‌شود. در کافه نویسنده‌ها که Writing Café نام دارد، بابت هر نیم‌ساعت مبلغی معادل یک دلار و 50سنت آمریکا جدای از هزینه قهوه و آب به چوب‌خط نویسنده افزوده می‌شود و البته او می‌تواند هر چه برای زمان نوشتن نیاز دارد حتی غذا و نوشیدنی برای خود همراه بیاورد. شگفت‌انگیزترین قانون این کافه این است که تاکویا کاوایی صاحب این کافی‌شاپ تا انتهای متن توافق شده میان نویسنده و کافه‌دار یا تعطیلی کافه در آخر شب اجازه خروج به نویسنده محترم را نمی‌دهد. بنابراین نویسنده مجبور می‌شود مقاله یا رمانش را به پایان برساند. چیزی در مایه‌های «مشقاتو نوشتی بعد میری می‌خوابی» پدر و مادر‌های خودمان.

حق انتخاب از نوع آمریکایی

 کارولینای جنوبی: مقامات‌قضایی آمریکا به مرد سیاهپوست 57ساله‌ای که قرار است 29آوریل اعدام شود، حق انتخاب میان صندلی‌الکتریکی و تیرباران دادند. این حق انتخاب از نوع آمریکایی در حالی به این محکوم زندانی از سال‌1999 میلادی داده شد که او اعدام به شیوه تیرباران را انتخاب کرده است. به گزارش دیلی‌میل، این حق انتخاب هنگامی پیش روی ریچارد‌ مور قرار گرفت که شرکت‌های دارویی از ارائه مواد مورد نیاز برای تزریق دوز‌های کشنده دارو خودداری کردند. این پرونده هنگامی توجه رسانه‌ها را جلب کرد که تا‌به‌حال مشکلات زیادی برای اعدام به شیوه صندلی الکتریکی و تیرباران پیش آمده است. وکلای مدافع این سارق که در جریان سرقت مرتکب قتل شده بود، به ممنوعیت مجازات بی‌رحمانه و غیرمعمول در قانون اساسی آمریکا استناد می‌کنند.

ساخت اعضای بدن فضانورد‌ها

پاریس:  سازمان فضانوردی اروپا برای فضانوردانی که در ماموریت‌های فضایی طولانی‌ (از نظر مسافت) احتمالا به «اعضای [بدن] جایگزین» نیاز پیدا می‌کنند، یک استخوان مصنوعی ساخته است. این نمونه استخوان در مجموعه ۹۹ شیء منتخبی قرار گرفته است که این سازمان در وب‌سایت «ای‌اس‌تی‌ای‌سی» (99Objects of ESA ESTEC) به نمایش گذاشته است. این وب‌سایت شامل مصنوعات این سازمان طی ۵۰ سال اخیر است. این استخوان با استفاده از فناوری زیست‌چاپ (bioprinting) سه‌بعدی ساخته شده و سازمان فضانوردی اروپا آن را «اولین گام فوریت‌های پزشکی در فضا» نامیده است. از این فناوری علاوه بر استخوان، می‌توان در پیوند پوست و حتی تولید اعضای داخلی استفاده کرد. به‌گزارش ایندیپندنت، می‌توان در «جاذبه منفی یکg» از پلاسمای خون خود فضانوردان «زیست‌جوهر»ی (bio-ink) گرفت که سرشار از مواد مغذی باشد. همچنین می‌توان در سوختگی‌های شدید با استفاده از ماهیچه‌ای که از جای دیگری از بدن بیمار برداشته‌اند، پوست پیوندی تهیه کرد. این فناوری در زمین قابل اجراست، اما اجرای آن در فضا بسیار سخت‌تر است و تضمینی نیست که آسیب ثانویه کاملا بهبود یابد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید