• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15879
+
-

130میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه به فروش رسید

اختتامیه نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

مراسم اختتامیه سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان نمایشگاه کتاب عصر شنبه 22 اردیبهشت در مصلای تهران برگزار شد.

به‌گزارش ایسنا، سیدعباس صالحی با اشاره به حضور معاون اول رئیس‌جمهور در نمایشگاه گفت:« نمایشگاه کتاب مهم‌ترین اتفاق مردمی است که در عرصه فرهنگ رخ می‌دهد. هیچ فضای تجمعی مثل نمایشگاه کتاب تهران وجود ندارد که محل تجمع انسانی این مرز و بوم باشد. طی جمعه و پنجشنبه گذشته براساس آمار جمعیت‌شناسی ۶۰۰‌هزار نفر از نمایشگاه بازدید داشتند. با توجه به شرایط خاصی که مردم ما دارند حضور این تعداد در نمایشگاه کتاب مایه مباهات است. موضوع دوم درباره نمایشگاه کتاب تأثیر آن در اقتصاد نشر است. همچنین نمایشگاه کتاب تأثیر بسیاری در ارتباط و دیپلماسی فرهنگی دارد و این فرصت را ایجاد می‌کند که با مؤسسات، ناشران و نویسندگان خارجی ارتباط پیدا کنیم که این فرصتی کمیاب و کم‌نظیر است. »

امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام نمایشگاه کتاب و مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هم گفت: « امسال حدود ۲۱۰۰ناشر داخلی و ۵۵۰ ناشر خارجی با بیش از ۵۰۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه شرکت کردند. طبق برآوردهای ما، میزان فروش نمایشگاه بیش از ۱۳۰میلیارد تومان بوده است.»

 در پایان مراسم غرفه‌های برتر و شایسته تقدیر سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور اسحاق جهانگیری، سیدعباس صالحی و محسن جوادی به این شرح معرفی شدند و هدایایی به آنها اهدا شد: در بخش ناشران عمومی بنگاه نشر و ترجمه کتاب پارسه به‌عنوان غرفه شایسته تقدیر معرفی شد. همچنین انتشارات کارنامه از تهران و انتشارات مرسل از کاشان به‌عنوان غرفه برتر شناخته شدند. در بخش ناشران دانشگاهی انتشارات رویان‌پژوه به‌عنوان غرفه برتر انتخاب شد. در بخش کودک، انتشارات زعفران به‌عنوان شایسته تقدیر معرفی شد و انتشارات طوطی از تهران و انتشارات حدیث نینوا از شهرستان‌ها به‌عنوان غرفه‌های برتر معرفی شدند.در بخش ناشران آموزشی انتشارات تخته سیاه شایسته تقدیر و انتشارات واله به‌عنوان غرفه برتر شناخته شد. در بخش دیجیتال نیز غرفه ایده‌پردازان عصر نو به‌عنوان غرفه برتر معرفی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید