• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158746
+
-

نکته بازی/ رئال مادرید؟ بله، حتما

خدا را شکر اعتماد به نفس ما ایرانی‌ها خیلی خوب است. حق همه ما را خورده‌اند، وگرنه می‌توانستیم به جاهای خیلی بالاتری برسیم. اگر یک نفر را دیدید که چنین طرز تفکری ندارد، آدرس بدهید ما برویم زیارتش کنیم! حالا داستان حسین هوشیار است که اوایل دهه90 به‌خاطر ارائه یک بازی خوب در جام حذفی برابر استقلال، از شهرداری یاسوج به پرسپولیس منتقل شد. سرخ‌ها آن زمان با حضور عالیجناب میثاق معمارزاده دوران کابوس‌واری را تجربه می‌کردند. به همین دلیل هم هوشیار خیلی زود فیکس شد و البته نشان داد گلر چندان قابل‌اعتمادی نیست. بعد هم قراردادش فسخ شد و رفت. حالا حسین‌آقا مصاحبه کرده و گفته: «شاید اگر پدرم عابدزاده بود در رئال مادرید بازی می‌کردم.» آقا 300سال که نگذشته، مردم بازی‌های شما را یادشان هست هنوز!

خب قبول نکنید
میرشاد ماجدی که احتمالا خودش هم فکرش را نمی‌کرد روزی نفر اول فوتبال ایران شود، فعلا به‌عنوان سرپرست موقت مشغول اداره فدراسیون است. مشکلات این مجموعه هم بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید، چرا که در روزهای سرنوشت‌ساز قبل از جام‌جهانی به سر می‌بریم. حالا ماجدی در دفاع از عملکردش گفته: «دست و پای ما را بسته‌اند، داخل استخر انداخته‌اند و تازه نمی‌گویند شنا کن، بلکه می‌گویند قهرمان شو!» داستان او شبیه مربیانی است که از وسط راه جانشین یک مربی اخراجی می‌شوند. اولش با سر این سمت را قبول می‌کنند، بعد که مشکلات به‌وجود می‌آید کم‌کم شروع می‌کنند به بهانه گرفتن که دست‌مان بسته است، تیم را خودمان نبسته‌ایم و سایر مسائل. خب اگر واقعا این همه گرفتاری وجود داشت، از اول مسئولیت را قبول نمی‌کردید.

آقا ما خسته شده‌ایم
همین‌جا اعلام می‌کنیم دیگر خود ما از نوشتن در مورد دوران شکوهمند مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد در پرسپولیس خسته شده‌ایم. آقا دیگر بریده‌ایم. چقدر بنویسیم؟  روزی نیست که یک خبر از ترکش‌های آن دوران شش ماهه منتشر نشود. مگر داریم چنین چیزی؟ الان شرایط طوری شده که یا طارمی در صدر اخبار است یا انصاری‌فرد؛ یکی به‌خاطر گل‌های پشت سر همی که در اروپا می‌زند، یکی به‌خاطر اخباری که هر روز از هنرنمایی‌های مدیریتی‌اش منتشر می‌شود. آخرین پرده از شاهکارهای استاد هم محکومیت قطعی پرسپولیس در پرونده آنتونی استوکس است؛ پرونده‌ای که می‌گفتند در آن بهترین قرارداد تاریخ بسته شده است! خوبی داستان هم این است که استاد یک کلمه حرف نمی‌زند. آقا اصلا بیا از خودت دفاع کن؛ شاید حق با شما بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید